در هفته ملی کودک صورت گرفت:

آغاز بکار دو کتابخانه سیار روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۴:۴۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۰۳۷۹
آغاز بکار دو کتابخانه سیار روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
همزمان با هفته ملی کودک، کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپیدار و پاتاوه ، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کتابخانه سیار روستایی سپیدار و پاتاوه کانون پرورش فکری با دو هزار جلد کتاب و  ۲۳روستا از روستاهای شهرستان بویراحمد و دنا  را تحت پوشش کتاب رسانی و فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی قرار خواهد داد.

کبری اخلاقی نیا  مدیرکل کانون پرورش فکری استان در مراسم افتتاح این کتابخانه با تاکید بر ضرورت توسعه کتابخانه‌های سیار در استان گفت: کتابخانه‌های سیار، تازه‌های کتاب کودک و نوجوان را به دست کودکان روستایی می رسانند و عضویت و استفاده از فعالیت ها در آنها رایگان است.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  با تاکید بر نقش ترویج کتابخوانی به عنوان یکی از ابزارهای تحقق توسعه پایدار گفت: خانواده‌ها، مدیران و مسئولین اگر نگران شاخص‌های توسعه کشور مخصوصا در روستاها باشند حتما کودکانی کتابخوان پرورش خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به این که اعتماد مخاطب و خانواده‌ها به یک سازمان یکی از مهمترین سرمایه‌های یک سازمان محسوب می شود گفت: کانون به عنوان یک نهاد دولتی با مربیان مجرب و توانایی‌های ویژه‌ می تواند در مناطق محروم برای کودکان و نوجوانان خدمت رسانی کنند.

این مراسم با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،بخشداری پاتاوه، مدیرکل کتابخانه هاب استان  و تعدادی از مسوولان برگزار شد.

 

نظر شما