در اراک رخ داد؛

نخستین نشست هم اندیشی هیات سوارکاری استان مرکزی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۰۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۱۱۵۰
نخستین نشست هم اندیشی هیات سوارکاری استان مرکزی برگزار شد
نخستین نشست هم اندیشی هیات سوارکاری استان مرکزی در محل هتل امیر کبیر با حضور رجاییان سرپرست هیات سوارکاری ، تاج آباد مسوول کمیته استقامت ، فرجی رییس هیات شهرستان اراک و مسوول کمیته داوران ، علیخانی رییس هیات شهرستان ساوه ، ملکی رییس هیات شهرستان شازند ، راسخ رییس هیات زرندیه و مسوول کمیته زیبایی ، عابدینی رییس هیات شهرستان فراهان ، ابوالحسنی رییس هیات شهرستان تفرش ،رضایی سرپرست هیات شهرستان خنداب و همچنین جمعی از پیشکسوتان و مدیران باشگاههای تحت پوشش هیات در شهرستانها مهدی نیا از باشگاه لجور، ناصحی پور از باشگاه رامان ، فراهانی از مجموعه سوارکاری فنی و حرفه ای ، کاظمی از باشگاه سوارکاری زرندیه ، محمودی از باشگاه سوارکاری شازند ، نصیری پیشکسوت از باشگاه سوارکاری تفرش، ناهیدی نژاد مسئول کمیته اسب پونی ، عزیزی از مجموعه سوارکاری شاهین ، رضایی از باشگاه آذرخش جاورسیان ، حاج حسنی پیشکسوت از باشگاه سوارکاری تفرش و مسوول کمیته اسب عرب و اکبری سرپرست دبیری هیات استان برگزار شد. 

به گزارش برنا از اراک ، سرپرست هیات سوارکاری استان مرکزی بیان داشت : مقرر شد نشست های هم اندیشی هر ماه در یکی از شهرستانهای استان برگزار شود و اعضا ، نظرات و‌دیدگاههای خود را خصوص اقدامات و نحوه فعالیت ها ارائه کردند و همچنین در راستای رفع مشکلات، راهکارهای منطقی و قابل اجرا پیشنهاد شد .

محمد رجاییان در گفتگو با برنا ،  با اشاره به مصوبات این نشست سه ساعته اظهار داشت : در خصوص مشکل باشگاه های بدون مجوز و مشکلات احتمالی در راین راستا مباحثی مطرح که هیات سوارکاری استان موظف شد با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان،شبکه دامپزشکی،نیروی انتظامی و سازمان جهاد کشاورزی کارگروهی را تشکیل. و نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف در هر شهرستان اقدام نماید.

وی افزود : در خصوص مشکلات میکروچیپ گذاری اسبها و اختلاف نظر بین وزارت جهاد کشاورزی و فدراسیون سواکاری بر سر میکروچیپ گذاری اسبها،؛ مقرر شد هیات سوارکاری استان مذاکراتی با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و دادستان استان داشته باشد تا تعیین تکلیف شود.

رجاییان در خصوص برگزاری کلاسهای آموزش سوارکاری بخصوص آموزش مربیگری و عدم وجود مربی مدرک دار از فدراسیون سوارکاری نیز گفت : در این نشست مقرر شد هیات سوارکاری استان مقدمات برگزاری کلاسهای آموزشی را در استان فراهم نماید و همچنین با توجه به گرفتن مجوز برگزاری سه دوره کلاس پودمانی در مرکز علمی کاربردی ماشین سازی اراک پیشنهاد شد که هیات سوارکاری استان مذاکراتی با مدیریت داشگاه علمی کاربردی ماشین سازی اراک و اداره کل ورزش و جوانان داشته باشد.

سرپرست هیات سوارکاری استان مرکزی ادامه داد :  در خصوص تامین علوفه برای باشگاههای سوارکاری و مراکز پرورش اسب قرار بر این شد  هیات های شهرستانی نسبت به تاسیس شرکت تعاونی سوارکاری اقدام و‌ در سازمان صنعت و معدن و تجارت ، سهمیه نهاده های کشاورزی اخذ کنند .

رجاییان با اشاره به نحوه  برگزاری مسابقات سوارکاری نیز گفت :  پیشنهاد شد که هیات سوارکاری استان تقویم برگزاری مسابقات را تهیه و تنظیم کند و به شهرستانهای تابعه ابلاغ کند و در خصوص دریافت  تسهیلات از بانکها برای باشگاههای سوارکاری و پرورش اسب نیز پیشنهاد شد که با مسوولین مربوطه در این باره  مذاکره و تمهیداتی در نظر گرفته شود.

 وی یادآور شد : در خصوص واگذاری زمینهای دولتی برای تاسیس باشگاه سوارکاری و پرورش اسب پیشنهاد شد که با مسوولین مربوطه مذاکراتی انجام شود تا بتوان از ظرفیت  زمینهایی که در مالکیت دولت است بهره گیری شود .

سرپرست هیات سوارکاری استان در خصوص دیگر مباحث مطرح شده در نخستین نشست هم اندیشی بیان کرد : مقرر شد روسای هیاتهای شهرستانها تعداد باشگاههای سوارکاری که مجوز دارند به همراه تصویر مجوز باشگاه به هیات سوارکاری استان اعلام نمایند تا به فدارسیون سوارکاری ارسال شود و همچنین یک هیات کارشناسی خبره برای قیمت گذاری اسبها و تایید نژاد اسبهای اصیل با بهره گیری  از تجارب پیشکسوتان استان تشکیل  شود.

رجاییان در پایان خاطر نشان کرد:بحث بازرسی هیات سوارکاری استان از جمله پیشنهادهایی بود که توسط پیشکسوتان این ورزش ارایه شد که به طور مرتب این هیات بازرسی به باشگاه های کل استان نظارت داشته باشد و همچنین برای باشگاهها رتبه بندی در نظر گرفته شود و همچنین اعضای این هیات برای رتبه بندی پانسیون اسبها و نرخ گذاری پانسیون، نظرات خود را اعلام کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز