احداث ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومان باشت

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۰:۴۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۷۱۳۵۳
احداث ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومان باشت
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومان این شهرستان در حال احداث است که تا پایان سال جاری بهره برداری می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مسعود شیرزاده اظهار داشت: ۲۲۵واحد مسکونی در بخش مرکزی و ۱۷۵ واحد در بخش بوستان برای محرومان احداث می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت تصریح کرد: این واحدهای مسکونی ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی عنوان کرد:به هر یک از مالکان واحدهای مسکونی روستایی متقاضی ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی بیان کرد:سهمیه وام و تسهیلات بلاعوض این تعداد واحد مسکونی جذب شده و به تعدادی از متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

شیرزاده عنوان کرد: از اسفند ماه پارسال که طرح احداث مسکن محرومان در روستاهای استان شروع شده ۵۳۰ نفر از اهالی باشت برای بهره مندی از مزایای این طرح در سامانه نام نویسی کرده اند.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت تاکید کرد: واجدان شرایط براساس وضعیت واحد مسکونی شناسایی و اولویت بندی شده اند.

وی افزود:این واحدهای مسکونی به مساحت ۶۰ متر مربع احداث می شود.

وی تاکید کرد: تاکنون ۳۵ واحد مسکونی محرومان در باشت افتتاح شده است.

شیرزاده در مورد نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهری باشت نیز گفت: متقاضیان می توانند با دریافت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای نوسازی خانه های خود اقدام کنند.

پارسال ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ۳۵۳ واحد مسکونی در این شهرستان هزینه شد.

وی افزود: خدمات بهبود سرپناه برای ساکنان این واحدهای مسکونی در قالب طرح هایی مانند بازسازی مناطق خسارت دیده از سیل،زلزله، مسکن ویژه و تعمیر یا احداث مسکن روستائیان انجام شده است.

وی ابراز کرد: نوسازی واحدهای مسکونی یکی از راهکارهای ایجاد انگیزه برای ماندگاری اهالی  در روستاهاست که می تواند منجر به جهش تولید شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز