پیگیری های استاندار و تلاش شرکت گاز خراسان جنوبی:

بهره مندی ۱۴۹۲ واحد صنعتی استان از گاز طبیعی

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۹:۳۱:۴۲
کد خبر: ۱۰۷۱۹۱۱
بهره مندی ۱۴۹۲ واحد صنعتی استان از گاز طبیعی
هاشمی بیان کرد:در حال حاضر ۱۴۹۲ واحد صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به بهره مندی ۱۴۹۲ واحد صنعتی استان از گاز طبیعی گفت:با تلاش همکاران شرکت گاز خراسان جنوبی طی دو سال اخیر ۹۵۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند و در حال حاضر ۱۴۹۲ واحد صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

سید محمود هاشمی در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به صنایع در استان خراسان جنوبی گفت: با تلاش جدی و فعالیت جهادی تمامی همکاران شرکت گاز خراسان جنوبی در مورد گازرسانی به صنایع توانستیم راه ده ساله را در کمتر از دو سال طی کنیم به طوری که تنها طی دو سال اخیر سرعت گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نسبت به میانگین سنوات قبل (از ابتدای تاسیس شرکت تا ابتدای سال ۱۳۹۷) بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت صنعت در رشد استان افزود: وجود صنایع کوچک و بزرگ باعث ایجاد اشتغال و عدم مهاجرت مردمان آن دیار می گردد. البته در صورتی که نیازهای اساسی و اولیه همچون سوخت پاک که بهترین جایگزین سوخت های فسیلی است، برای صنایع فراهم شده باشد.

وی از بهره مندی ۹۵۰ واحد صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی طی سال های ۹۷ و ۹۸ خبر داد و گفت: این پروژه ها بدون دریافت هزینه خط اختصاصی از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده است که بدین منظور معادل ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه گازرسانی به مثابه یارانه قابل توجه برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان منظور شده است.

وی در ادامه گفت: با گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی تاکنون ۵۱ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است.

هاشمی افزود: سرعت گازرسانی در استان خراسان جنوبی بسیار پرشتاب است و در بخش صنایع نیز با همت تمامی کارکنان، در سال گذشته شرکت گاز خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه دوم از لحاظ میزان شبکه اجرا شده تا ورودی واحدهای صنعتی و تولیدی و کسب رتبه دوم از لحاظ تعداد صنعت دارای پتانسیل گازرسانی در بین شرکت های گاز استانی شد.

وی ضمن اشاره به بهره مندی ۱۴۹۲ واحد صنعتی و تولیدی استان از نعمت گاز طبیعی افزود: امیدواریم در صورت عدم وجود موانع و تامین به موقع منابع مالی تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در خراسان جنوبی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در ادامه گفت: خوشبختانه زیرساخت های لازم برای گازرسانی به بیش از ۹۰ درصد صنایع استان و همچنین کلیه شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فراهم شده است که شرایط نوید بخشی را برای تحقق پیام مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید به ارمغان آورده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز