مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی؛

پنج هزار سبد معیشتی در هفته وقف توزیع می شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۴:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۲۷۵۸
پنج هزار سبد معیشتی در هفته وقف توزیع می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در دهه گرامیداشت وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان‌ماه) در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، حجت الاسلام عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران افزود: توزیع پنج هزار سبد معیشتی، برگزاری ۳۵ سلسله نشست‌ تخصصی با اصناف، جوامع علمی، حوزویان، خیران و بازاریان با هدف نهادینه کردن فرهنگ وقف و گزاری همایش وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریه‌های این استان از جمله برنامه‌های دهه وقف است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های مختلف بصیرت‌افزایی، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی برگزاری از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان مرکزی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: در این هفته دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تجلیل از فعالان حوزه وقف، برپایی ۱۱دستگاه همه واقف باشیم و برپایی خیمه‌های معرفت در هشت بقعه متبرکه و همایش یاوران وقف انجام می شود.
حجت الاسلام واحدی بیان کرد: توزیع ۱۴ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، حمایت از ۲۰ خانواده زندانیان به ارزش ۲ میلیارد ریال، تکریم مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با محوریت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک و بهره‌برداری از چند طرح انرژی خورشیدی از دیگر برنامه‌های دهه وقف استان مرکزی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص عملکرد یکسال گذشته این نهاد نیز گفت: توزیع ۳۶ بسته جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح پیوندهای آسمانی، کمک به یک‌هزار کودک بی سرپرست به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح دست‌های مهربانی و توزیع یک‌هزار و ۳۰۰ بسته تحصیلی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در طرح مهر تحصیلی از مهمترین اقدامات یکساله این نهاد است.
حجت‌الاسلام واحدی بیان کرد: توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه به ارزش ۷۵ میلیارد ریال، کمک به ۵۰۰ بیمار نیازمند به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در طرح مهر تندرستی، توزیع بسته‌های بهداشتی به ارزش۲۵ میلیارد ریال، آزادسازی ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد با محکومیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و حمایت از ۵۰ خانواده زندانی از دیگر اقدامات یکسال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.
وی گفت: ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شده که از مجموع ۵۰ هزار واحد موقوفه ۱۳ هزار واحد در استان مرکزی و به خصوص اراک انجام می‌شود که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: ۲۸ وقف جدید به ارزش ۵۲ میلیارد ریال امسال در این استان به ثبت رسید که از این تعداد ۲۵ مورد انفرادی و سه مورد نیز مشارکتی بوده است.
حجت‌الاسلام واحدی ادامه داد: همچنین در طول یکسال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی بقاع متبرکه استان از خیران جمع‌آوری شده که نسبت به سال ۹۷ رشد چشمگیری داشته است.
بیش از پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از ۲ هزار موقوفه اقتصادی و درآمد زا هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز