رئیس شورای شهر ؛

یک چهارم فرهیختگان کشور از اراک برخاسته اند

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۵:۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۲۸۲۱
یک چهارم فرهیختگان کشور از اراک  برخاسته اند
رییس شورای شهر اراک گفت: اراک می تواند پیشران توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی، سیاسی، هنری و ... در استان مرکزی باشد.

به گزارش برنا از اراک، مرتضی سورانه در نشست مطبوعاتی به مناسبت ۲۸ مهرماه روز اراک بیان کرد: خاستگاه این نامگذاری در واقع شورای شهر بوده است تا یک میعاد محلی برای اراکی ها ایجاد شود و در واقع حس مشارکت و همدلی را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه اراک مهد مفاخر است به طوری که یک چهارم فرهیختگان کشور از اراک و خطه موسوم به اراک برخاسته اند، افزود: اراک می تواند پیشران توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی، سیاسی، هنری و ... باشد و مدیران شهر و استان مرکزی نیز باید به این جایگاه واقف باشند.

سورانه تصریح کرد: نامگذاری روزی به نام اراک می تواند به توسعه استان کمک کند. سال گذشته مسئله ایجاد هماهنگی بین شهرهای مختلف استان مطرح شد و برخی از خیابان های شهر اراک به نام شهرهای ساوه، دلیجان، محلات، شازند و خمین نامگذاری شد و این اتفاق در واقع برای همگرایی به عنوان اصل مهم پیشرفت و توسعه انجام گرفت.

وی بیان کرد: روز اراک روزی برای برشمردن داشته ها و سرمایه هاست و حداقل ۱۵ شاخص برای انتخاب این روز مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ۲۸ مهرماه روز به صدارت رسیدن امیرکبیر به عنوان روز اراک انتخاب شد چراکه در واقع این روز، روز احترام به شایسته گزینی است.

رییس شورای شهر اراک افزود: هدف از نامگذاری یک روز در تقویم به نام اراک، گسترش تعلق خاطر مردم به شهر و هویت یابی است و برنامه های تعریف شده برای این روز به منظور آشکارسازی این هویت پیش بینی شده است.

سورانه در خصوص نامگذاری یک خیابان به نام استاد شجریان در اراک افزود: استاد شجریان برای ایرانیان باقی خواهد ماند و انجمن موسیقی پیشنهاد نامگذاری را داده است. قطعا در شورای شهر این نامگذاری پیگیری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز