فرماندار عنوان کرد؛

۸۰ درصد مردم اراک از ماسک استفاده می کنند

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۳۱۱۷
۸۰ درصد مردم اراک از ماسک استفاده می کنند
فرماندار اراک گفت: میزان استفاده از ماسک هفته گذشته و در پی مطرح شدن موضوع جریمه، در این شهرستان به بیش از ۹۰ درصد رسید اما به دلیل مهلت یک هفته‌ای برای اعمال جریمه، این امر در حال حاضر به ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش برنا از اراک، حسین بختیاری افزود: در ارزیابی‌های صورت گرفته، بیشتر افرادی که در شهرستان اراک از ماسک استفاده نمی‌کنند در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار دارند و این گروه‌ها بیشترین حضور در مجامع عمومی را دارند.

وی ادامه داد: جریمه برای افرادی که ماسک نمی‌زنند و موجب شیوع این بیماری پرخطر می‌شوند در ستاد مقابله با بیماری کرونا استان مرکزی مطرح شده و به احتمال زیاد در هفته آینده از سوی این ستاد اعلام می‌شود.

بختیاری اظهار داشت: انتظار است مردم قبل از هر اقدام تنبیهی، در مرحله اول برای حفظ سلامت و جان خود و در مرحله دوم برای حفظ سلامت و جان دیگران نسبت به زدن ماسک و سایر دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

وی گفت: نظارت ویژه بر صنوف مختلف به صورت مستمر در حال انجام است و از این قشر نیز انتظار می‌رود ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به هیچ عنوان به افرادی که ماسک نمی‌زنند خدمات ارایه ندهند.

فرماندار اراک اضافه کرد: از پنج شب گذشته تاکنون تمام مناطق شهر اراک با همکاری نیروهای جهادی، بسیج، شهرداری و با نظارت فرمانداری ضدعفونی شده است و این مهم همچنان  ادامه می‌یابد.

بختیاری عنوان کرد: عملکرد رانندگان اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها نیز به صورت مستمر رصد می‌شود و هیچ تاکسی حق سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب را ندارد و باید کرایه نفر سوم بین چهار نفر (راننده و سه مسافر دیگر) تقسیم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز