استاندار مرکزی:

هپکو نمی‌تواند ضمانت نامه لازم برای عقد قرارداد را تامین کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۴:۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۳۳۱۱
هپکو نمی‌تواند ضمانت نامه لازم برای عقد قرارداد را تامین کند
استاندار مرکزی گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی دولت برای ساخت ۲۰۴ دستگاه گریدر توسط شرکت هپکو اراک در حساب سازمان راهداری است اما امکان صدور ضمانت نامه وجود ندارد.

به گزارش برنا از اراک، سید علی آقازاده  در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی افزود: با پیگیرهایی که برای حل مشکلات این شرکت در سال‌های اخیر انجام شده است اکنون این شرکت مشکل جدی برای ادامه تولید ندارد جز اینکه نمی‌تواند ضمانت نامه لازم برای عقد قرارداد را تامین کند.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت آذر آب اراک نیز با ۳۰ میلیون دلار می‌تواند قرارداد خارجی و داخلی برای تولید منعقد کند.

آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی در رفع مشکلات و موانع تولید در سه سال اخیر اقدامات مناسبی داشته و این درحالی است کارکنان هپکو هفت ماه حقوق نداشتند و کارکنان آذرآب نیز برای مشکلات کارگری کف خیابان بودند.

استاندار مرکزی گفت: تورم و افزایش سطح عمومی قیمتها به همه تولیدات تسری یافته است و باید حاکمیت و نظام برای آن بیاندیشد و در همین شرایط اقتصادی واگذاری واگن پارس به مپنا کلید زده شد.

آقازاده افزود: با واگذاری این شرکت مشکلات بیمه، بانک و تامین اجتماعی شرکت واگن پارس حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: قیمت تمام شده یک دستگاه گریدر پارسال ۹۰۰ میلیون تومان بود اما اکنون به ۶ میلیارد تومان رسیده است و باید از این شرایط سخت تاریخی گذر کرد.

استاندار مرکزی گفت: اکنون نگرانی برای واحدهای صنعتی خصوصی استان است که با مشکلاتی مواجه هستند و باید تلاش شود موانع آنان هم برطرف شود.

آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: عدم استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها اکنون موجب مشکلاتی شده و باید این مصوبه به هیات دولت بازگردد که با رفع آن سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی با مانع مواجه نشوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز