آتش سوزی درعرصه های طبیعی گچساران مهار شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۰:۰۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۴۲۴۷
آتش سوزی درعرصه های طبیعی گچساران مهار شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش سوزی در ارتفاعات مشرف به شهر دوگنبدان در کوه پهن پس از چهار روز تلاش امدادگران ساعاتی پیش مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید نظری اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه در این آتش سوزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع گچساران دچار خسارت شده که بیشترین آسیب به مراتع وارد شده است.

وی بیان کرد: این آتش سوزی که به دلیل انسانی شروع شده بود به علت وزش باد و سخت گذر بودن منطقه چندین بار خاموش شد اما آتش دوباره روشن می شد.

نظری عنوان کرد: هم اکنون سه اکیپ در مناطق مختلف در حال پایش جنگل های گچساران هستند تا در صورت شعله ور شدن دوباره آتش آن را خاموش کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ نفر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات گچساران مشارکت کردند از تلاش نیروهای مردمی، ستاد بحران و منابع طبیعی شهرستان و استان برای مهار شعله های آتش در این منطقه قدردانی کرد.

نظری ابراز داشت: روز گذشته برای مهار آتش سوزی کوه پهن در گچساران از بالگرد  شرکت بهره برداری نفت وگاز این شهرستان برای انتقال نیرو و تجهیزات استفاده شد.

وی اظهار داشت:علت و وسعت دقیق آتش سوزی جنگل ها و مراتع گچساران پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گچساران تاکید کرد:پیش از این ۴۷۹ هکتار از جنگل ها و مراتع گچساران در آتش سوزی های امسال دچار آسیب جدی شده است.

وی گفت:این میزان جنگل و مراتع در۲۸ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

نظری تاکید کرد:آتش سوزی های امسال در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داده است.

 

نظر شما