حذف ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۰:۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۴۲۴۹
حذف ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از حذف ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

محمدحسین نصیری‌راد در گفتگوی با خبرگزاری برنا استان کهگیلویه و بویراحمد به اهم فعالیت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: اصلاح، تعمیر و تعویض یک هزار و ۲۰۰ مورد علائم اخطاری و انتظامی در سطح استان و لکه گیری محورهای اصلی و فرعی در سطح استان 20 km صورت پذیرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پاکسازی ورودی‌های منتهی به مرکز شهرستان‌های استان به طول 80 کیلومتر گفت: طی این مدت ۵ کیلومتر جدا کننده فیزیکی(نیوجرسی) نصب و ۸۵۰ کیلومتر خط‌کشی در سطح محورهای اصلی و چهار خطه استان صورت گرفت.

وی از ارتقاء روشنایی تونل‌ها و معابر برون شهری به طول ۸۵ کیلومتر خبر داد و عنوان کرد:روشنایی محور یاسوج – بابامیدان- به طول 3 کیلومتر و  به مبلغ هزینه شده 18000 میلیون ریال انجام گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در نتیجه بارش برف محورهای استان مسدود شده بودند گفت: پاکسازی ۵۱۰ کیلومتر از محورهای برفگیر از نمک و ماسه حاصل از راهداری زمستانی از دیگر اقدامات صورت گرفته است، ضمن اینکه ریزش‌برداری از ۴ هزار متر مکعب از محورهای مواصلاتی استان انجام شد.
 
نصیری‌راد از اصلاح، تعمیر و تعویض ۱۵ کیلومتر حفاظ در نقاط پرتگاهی استان خبر داد و گفت: خاکریز نقاط پرتگاهی در سطح استان به طول 150 کیلومتر،احداث قنوهای کناری راهها در سطح استان به طول 250 کیلومتر و رنگ آمیزی پایه‌های روشنایی در سطح استان به 10 کیلومتر از دیگر کارهای انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارش‌های بهاری ۳۵۰ کیلومتر از محورهای روستایی  و عشایری استان را مسدود کرده بود که بازگشایی شدند.    

وی با اشاره به بازگشایی و تنقیه ابنیه فنی کوچک و بزرگ به تعداد 43 دستگاه، گفت: ورودی‌های شهر یاسوج- شیراز و یاسوج – اقلید و یاسوج- بابامیدان و باشت – گچساران در 5 نقطه ایمن‌سازی شد و برای  ۴ مورد ایستگاه‌ غربالگری ورودی‌های منتهی به مرکز استان در راستای سیاست‌های ستاد مبارزه با شیوع کرونا همکاری شد.
 
وی عنوان کرد: اجرای روکش راه‌های اصلی و چهار خطه و فرعی در سطح استان به طول 46 کیلومتر، اجرای شیار لرزان جهت جداسازی محورهای چهارخطه و دو خطه به طول 250 کیلومتر و تنظیف و شستشوی تونل‌های سطح استان به تعداد 20 دستگاه توسط راهداری استان طی سال جاری صورت پذیرفت.
 
این مسئول با بیان اینکه اجرای فوگسیل به طول 53 و عملیات درزگیری به طول 30 کیلومتر از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است، افزود: رمپ‌های ورودی و خروجی مجتمع خدمات رفاهی تکمیل و ۳۰ کیلومتر عملیات بهسازی و زیرسازی راه‌های روستایی در سطح استان صورت پذیرفت.
 
وی با تاکید بر رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح استان و تلاش راهداری در این راستا گفت:  ۲۰ نقطه نقطه حادثه خیز در سطح استان حذف یا اصلاح شد و یک پل ۱۰ متری در روستای کالوس احداث شد.
 
نصیری‌راد از گابیون بندی در 20 نقطه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و یادآور شد: ۱۵ ابنیه فنی کوچک و بزرگ تعمیر و ۲۰ دستگاه پل و آبروهای راه‌های روستایی در سطح استان احداث شد.

نصیری‌راد در پایان خاطرنشان کرد: ۳ دستگاه پل عابر پیاده در سطح استان 3 دستگاه شد، ضمن اینکه مبلغ هزینه شده برای اقدامات صورت گرفته ۵۸۵۷۲۸ میلیون ریال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز