مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی؛

هوای اراک در شرایط ناسالم است

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۳۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۴۵۲۴
هوای اراک در شرایط ناسالم  است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک یکشنبه برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار دارد.

به گزارش برنا از اراک، رضا میرزایی افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای این شهر در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه) به عدد ۱۰۱ رسیده که بیانگر ناسالم بودن آن است.

وی بیان کرد: آلاینده اصلی هوای اراک ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است و بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۲۳ در این مدت، در ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی این استان،  تداوم سکون نسبی هوا در هفته جاری وجود دارد و انتظار می‌رود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

میرزایی اظهار داشت: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند و رانندگان دقت لازم در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را داشته باشند.

وی گفت: خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و سایر موارد نیز، از دیگر ضروریات در این شرایط است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز