استاندار مرکزی:

نامگذاری روز صدارت امیرکبیر با عنوان روز اراک ابتکاری ارزنده از شورای شهر است

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۱:۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۵۴۰۳
نامگذاری روز صدارت امیرکبیر با عنوان روز اراک ابتکاری ارزنده از شورای شهر است
استاندار مرکزی گفت: اراک با ظرفیت‌های متعدد صنعتی، گردشگری، انسانی و طبیعی است که باید با راهبردهای هدفمند توسعه‌ای و اقدامات برنامه‌محور به کلانشهری برخوردار و مطرح تبدیل شود.

به گزارش برنا از اراک  ، سیدعلی آقازاده با صدور پیامی به مناسبت ۲۸ مهرماه روز بزرگداشت اراک، افزود: تاریخ سراسر پرافتخار کلانشهر اراک سرشار از حضور عالمان، فرزانگان و اندیشمندان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و هنری بوده است که نه تنها در این خطه که در کشور و حتی دنیا منشاء آثار و برکات بسیاری بوده و همین امر اراک را به عنوان مرکز استان مرکزی به خطه‌ای پرارزش بدل کرده است.

وی در بخشی از این پیام یاداور شده است: شهرت اراک تنها به مشاهیر آن نیست بلکه نقش آفرینی این شهر در عرصه صنعت آوازه‌اش را فراتر از مرزها کشانده به طوریکه توانسته در حوزه صنایع سنگین و مادر کشور بنیانگذار خدمات  ارزشمندی باشد که نمونه‌های متعدد این خدمات در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله  مثال زدنی است.

استاندار مرکزی ادامه داده است: قرار گرفتن در مسیر راه آهن سراسری، برخورداری از مراکز متعدد علمی، حوزوی و دانشگاهی، برخورداری از جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی، بهره‌مندی از بزرگان علم و دین و ادب و استقرار بزرگترین صنایع کشور ارزش‌های این شهر را در کنار برخورداری از مردمانی فهیم و بلند همت چند برابر کرده و بر همین اساس، چنین شهری شایسته رشد و تعالی همه جانبه است.

آقازاده عنوان کرد:نامگذاری روز صدارت امیرکبیر با عنوان روز بزرگداشت اراک ابتکاری ارزنده از شورای اسلامی این کلانشهر است و باید این فرصت برای مدیران شهری و مسئولان استانی بهانه‌ای برای  توجه بیشتر به زیرساخت ها و پتانسیل های سرشار این خطه باشد و این کلانشهر به معنای واقعی درخور برای مردمان گرانقدرش شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز