افزایش مرگ و میرهای ناشی از بیماری سرطان/هزینه‌هایی که سرطان به اجتماع تحمیل می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۲:۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۶۹۹۸
افزایش مرگ و میرهای ناشی از بیماری سرطان/هزینه‌هایی که سرطان به اجتماع تحمیل می‌کند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: با توجه به راه اندازی اولین کلینیک غربالگری سرطان در استان افراد گروه هدف با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت وپس از غربالگری در رابطه با سرطان در صورت نیاز با در دست داشتن معرفی نامه از طرف مراکز خدمات جامع سلامت می توانند به این کلینیک مراجعه نمایند.

به گزارش خبرگزاری. برنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی، افزود:  بروز، شیوع و مرگ و میر سرطان در جهان و ایران رو به افزایش است و در طی 10 تا 15 سال آینده دو برابر خواهد شد. 

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بروز سالیانه بیش از 112هزار نفر در ایران که طی حدود 10 سال آینده به نزدیک 200 هزار نفر خواهد رسید و ظرف 20 سال آینده دست کم 115 درصد افزایش خواهد یافت در حالی که متوسط افزایش موارد سرطان در جهان در مدت مشابه 63 درصد است.

وی تصریح کرد: آنچه مهم بوده بروز سالانه موارد جدید سرطان است که سال ۱۳۹۴ در کشور ۱۰  هزار و ۹۶۷ مورد و در استان ۸۴۲ مورد بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان، گفت:متاسفانه بیشتر موارد ابتلا به سرطان در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شوند. 

دکتر بانشی گفت: هر چه سرطان دیرتر تشخیص داده شود علاوه بر اینکه درمان پذیری آن کمتر می شود، هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم ناتوانی، غیبت از کار و آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی بیشتری را تحمیل می‌کند.

وی بیان کرد: سرطان در جهان در صدر لیست بیماری‌های پر هزینه قرار دارد و هزینه های آن 19 درصد بیشتر از بیماری‌های قلبی عروقی است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: در ایران نیز چنین موردی صادق است و سالیانه بیش از 3 تا 4 هزار میلیارد تومان صرفا به صورت مستقیم به نظام سلامت تحمیل می کند و در استان ما هم گاها بخاطر بی تفاوتی تا رسیدن به مرحله خطر فرد مبتلا به سرطان شرایط کار را سخت کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز