شمار مبتلایان به کووید ۱۹ کهگیلویه و بویراحمد تا ۵ آبان به ۱۲۲۳۴ نفر رسید

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۱:۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۸۰۷۸
شمار مبتلایان به کووید ۱۹ کهگیلویه و بویراحمد تا ۵ آبان به ۱۲۲۳۴ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد به ۱۲ هزار و ۲۳۴ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدان پناه افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷هزار و ۴۹ بیمار بستری و ۶ هزار و ۷۵۶ نفراز بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه توازن نسبی بین بستری ها و ترخیص شده ها برقرار شده و طی ۷۲ ساعت گذشته حدود ۴۵ نفر از بیماران بستری طی این سه روز کاهش یافته است.

وی اذعان داشت: هم اکنون نیز ۲۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای معین استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱ نفر در بخش آی سی یو و 6 نفر تحت در درمان با دستگاه رسیور هستند.

دکتر یزدانپناه با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به کرونای استان ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر بهبود یافته کامل داشتیم، عنوان کرد: متاسفانه ۱۹۶ بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۷۲ نفر دارای بیماری بیماری زمینه‌ای و ۲۴ نفر فاقد بیماری زمینه‌ای بودند.

وی ادامه داد: درصد کشندگی این بیماری در استان 1/6 و در کشور 5/7 درصد، میزان مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران ۳۸.۷ و در استان ۲۷.۴ و میزان بروز بیماری در کشور ۶.۸ و در هزار نفر و در استان ۱۷.۳ در هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون ۴۱هزار و ۵۰۰ نمونه کرونا گرفته شده است، ابراز داشت: شاخص نمونه گیری در کشور ۵.۶ و در استان ۵.۸ درصد می باشد. شاخص مثبت بودن نمونه ها نیز در کشور ۱۲ درصد و در استان ۳۰ درصد می باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دیروز نیز ۴۱۶ نمونه دریافت نمودیم که ۴۴ درصد مثبت و بیشترین موارد در شهرستانهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه شناسایی و مابقی در بهمئی، لنده، چرام، دنا و باشت بودند.

دکتر یزدان پناه یادآور شد: بر اساس مطالعات اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، تنها استانی که پیک را پشت سر گذاشته خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد بوده و تعداد بستری های استان نیز به صورت نسبی مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های گچساران و بویراحمد جزء ۴۳ شهرستانی هستند که ملزم به اجرای دستورالعمل های معین کشوری هستند، تصریح کرد: شهرستان بویراحمد در وضعیت قرمز است و ستاد کرونای استان باید تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: پیشنهادی که ما در این راستا دادیم این بود که در برگزاری مراسمات عروسی با کنترل فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی و با اجازه مرکز بهداشت شهرستان برگزار شود که با رعایت پروتکل ها و نظارت صد درصدی مسئولان و با ظرفیت یک سوم مجوز صادر می گردد.

دکتر یزدان پناه در پایان تاکید کرد: برای مراسمات عزا نیز باید مجوز پزشکی قانونی و مرکزبهداشت گرفته و فقط اعضای خانواده درجه یک متوفی حضور داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز