حکومت اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(عج)/تلاش دشمنان برای از بین بردن عقیده مهدویت

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۹:۳۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۸۵۳۳
حکومت اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(عج)/تلاش دشمنان برای از بین بردن عقیده مهدویت
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حکومت اسلامی مبتنی بر اصل ولایت فقیه بوده و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آیت‌الله سید نصیر حسینی در برنامه تلویزیونی نسیم بهشت شبکه استانی دنا با اشاره به نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: در سال ۲۶۰ هجری قمری و پس از شهادت پدر بزرگوارش امام حسن عسکری زعامت حضرت ولی عصر آغاز و به امامت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سن کم حضرت ولی‌عصر افزود: این امام بزرگوار در پنج سالگی امامت امت شیعیان را بر عهده گرفت، شخصیتی است که رهبری عالم را بر عهده داشته و  قطب عالم امکان است.

وی در ادامه بیان کرد: واسطه فیض بین خلق و خالق است و دارای عالی‌ترین مقام انسانی است وارث همه انبیاء بوده و علوم همه پیامبران و ائمه اطهار در نزد آن بزرگوار است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عمر حدود ۱۲۰۰ ساله آن حضرت از عجابین بوده و این امر اراده الهی است و این عمر طولانی سابقه داشته و پیش از این بزرگوار حضرت نوح و حضرت خضر(ع) چنین عمر طولانی داشته‌اند.

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: آن حضرت بعد از ظهور هدف الهی را تحقق می‌بخشد که همان برقراری حکومت عدل الهی، عدالت، اخلاق، معنویت، انسانیت و رشد و تکامل الهی است، تحقق این وعده جزء امور حتمی نظام آفرینش است.

این کارشناس دینی بیان کرد: غیبت صغری آن حضرت از سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه داشت، در این مدت ارتباط شیعیان با آن حضرت از طریق چهار نائب خواص بود.

وی عنوان کرد: بعد از غیبت صغری ارتباط مردم قطع شد و از طریق علما دینی، فقه‌های و مراجع قضایی انجام می‌شود.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: در طول تاریخ افرادی بودند که با آن حضرت ارتباط و ملاقات داشتند. آن حضرت بر همه احوالات شیعیان آگاه است و انتظار فرج جزء بهترین اعمال است و دشمنان سعی می‌کنند عقیده مهدویت و انتظار فرج را از اهل تشییع بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه انتظار فرج باید عملی و رفتاری باشد، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی مبتنی بر اصل ولایت فقیه بوده و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی است و  شیعیان باید آمادگی ظهور را در خود ایجاد کنند.

 

نظر شما