معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی؛

روز بازارهای استان مرکزی به‌صورت مستمر بازدید شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۸۹۴۵
روز بازارهای استان مرکزی  به‌صورت مستمر بازدید شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شمار زیادی از مدارس روستایی این استان امکان آموزش مجازی ندارند و بازگشایی مدارس نیازمند ارزیابی مجدد است.

به گزارش برنا از اراک، بهروز اکرمی در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان مرکزی  افزود: روز بازارهای استان مرکزی باید به‌صورت مستمر بازدید شود و بحث رعایت فاصله اجتماعی عرضه‌کنندگان کالا در این بازارها تا حدی رعایت شده اما ازدحام جمعیت در آن‌ها یک عامل مهم برای افزایش شیوع بیماری است.

وی بیان کرد:  زدن ماسک در استان مرکزی بر اساس گزارش‌های فرمانداران در مناطق مختلف به ۸۷ درصد رسیده و انتظار می‌رود که  این رقم روز به روز افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در یک هفته اخیر، ۵۶۹ اخطار به صنوف، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف این استان داده شده، ۶۹ صنف به مقام قضایی معرفی شدند، ۱۱ واحد صنفی  مهر و موم شده که ۱۰ واحد در شهرستان اراک بوده است.

اکرمی اظهار داشت: فرمانداران برای برگزاری هر نوع تجمع و نشست با تعداد تعیین شده باید مجوز لازم را از ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی بگیرند و برگزاری برخی تجمع‌ها مانند شهرستان خمین قابل توجیه نیست.

وی گفت: وضعیت ماسک در استان مرکزی و به‌ویژه شهرستان اراک مناسب است و مشکل خاصی وجود ندارد و یکی از مهمترین مشکلات در این شهرستان وضعیت نابسامان و حضور تجمعی روزانه تا یک‌هزار نفر در آرامستان اراک است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: دورکاری از شنبه هفته آتی در استان مرکزی لغو می‌شود و تنها افرادی که دارای علایم سخت بیماری باشند و یا ریسک انتقال بالای ویروس را داشته باشند و کارمندان باردار می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

 

نظر شما