وقتی فقط ۴۸ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می شود:

اوج بحران فراگیری کرونا در خراسان جنوبی / بیماران کرونایی سرپایی یا سرگردان

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۵۸:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۱۹۸۸
اوج بحران فراگیری کرونا در خراسان جنوبی / بیماران کرونایی سرپایی یا سرگردان
معاون وزیر بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی ۴۸ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد دهقانی روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در خراسان جنوبی اظهار داشت: ۳۴۶ آزمایش جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان انجام شده که از این تعداد نمونه ۲۶۱ مورد مثبت جدید شناسایی شده و شامل ۵۷ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۲۰۴ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

وی افزود: از موارد جدید مبتلا به کرونا بیشترین تعداد با ۹۳ نفر مربوط به شهرستان بیرجند بوده و شهرستان قاینات با ۴۰ بیمار، شهرستان بشرویه با ۳۴ بیمار، شهرستان طبس با ۲۴ بیمار، شهرستان زیرکوه با ۲۴ بیمار و شهرستان فردوس با ۱۶ بیمار در رده‌های بعدی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی را همچنان صعودی دانست و گفت: در حال حاضر ۴۸۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۳۱۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۴۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و وضعیت ۱۲ بیمار بستری، مناسب نیست.

دهقانی گفت: متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته با هفت مورد فوتی جدید، تعداد جانباختگان بر اثر کرونا در استان خراسان جنوبی به ۳۱۲ نفر رسید.

وی افزود: فوتی‌های جدید چهار نفر شهرستان بیرجند، ۲ نفر شهرستان طبس و یک نفر شهرستان بشرویه بوده است.

وی بر لزوم همراهی مردم برای کنترل بیماری کرونا از طریق رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید درخواست می‌شود عموم مردم در اجرای دقیق این دستورالعمل‌ها همکاری و بخصوص از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی از زبان سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوازدهم آبان ماه درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان روند صعودی گرفته و این روند افزایشی با شیب بسیار تندی در حال امتداد است.

سیما سادات لاری ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در این استان در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار با خطر بالا قرار دارند.

وی بیان کرد: شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاینات در فهرست ۴۶ شهرستان جدید هستند که از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز مشمول ممنوعیت فعالیت‌های گروه‌های شغلی دو و سه و چهار خواهند بود بنابراین لزوم نظارت دقیق بر اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب در این شهرستان‌ها توسط مسئولان استانی لازم و ضروری است.

معاون وزیر بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی ۴۸ درصد گزارش شده است.

وی افزود: هفته گذشته بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان خراسان جنوبی حدود ۳۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته گذشته در این استان، حدود ۵۲ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز هر دو شاخص با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری گفت: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و ترددهای فراوان بین مناطق شهری و روستایی در استان خراسان جنوبی از مشکلات جدی مدیریت اپیدمی در این استان گزارش شده است.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز