نفت به کمک توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می آید

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۸:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۲۰۴۰
نفت به کمک توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می آید
مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: از ظرفیت های نفت برای توسعه گردشگری و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛احمد محمدی دوشنبه شب  در حاشیه نشست با مدیرکل صنایع میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: براساس تفاهم نامه ای که با اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد منعقد شده یک مجتمع گردشگری در این استان برای پذیرایی از کارکنان مناطق نفتخیز جنوب احداث می شود.

وی بیان کرد: کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای امکان سنجی یک نقطه خوش آب و هوا به شهر یاسوج اعزام خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح کارکنان شرکت مناطق نفتخیز جنوب بدون نیاز به طی کردن مسافت های طولانی از طبیعت زیبا استفاده و چند روزی استراحت خواهند کرد.

محمدی ابراز داشت: کاهش خطرات جاده ای و هزینه های سفر از مزایای ایجاد این مجتمع گردشگری برای کارکنان صنعت نفت جنوب کشور است.

وی تاکید کرد:رونق گردشگری، ایجاد تعداد قابل توجهی اشتغال پایدار و رونق فروش تولید محصولات محلی از مزایای  اجرای این طرح برای مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

محمدی اظهار داشت:استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن طبیعت زیبا عروس زاگرس است که بهره وری از این ثروت خدادادی منجر به اشتغال برای اهالی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت:این استان با وجود داشتن اقلیم چهارفصل، طبیعت زیبا نزدیکی به استان های جنوبی کشور ظرفیت های خوبی برای پذیرایی از کارکنان صنعت نفت دارد.

مجید صفایی افزود:ایجاد زیرساخت های گردشگری برای پذیرایی از کارکنان مناطق نفتخیز فرصتی طلایی برای ایجد اشتغال و توسعه اقتصادی است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن پارک آبی و تلکابین یاسوج و برنامه ریزی برای احداث دهکده گردشگری در سد چمشیر گچساران گفت: تکمیل این طرح ها بر جذابیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواهد افزود.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

این استان با بیش از ۱۵هزار کیلومتر مترمربع بین استانهای فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خورستان واقع شده و در این استان بیش از ۲ هزار اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد افزون بر ۷۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز