اولین مصاحبه ملانوری در خراسان جنوبی:

آقای استاندار راه طولانی در پیش دارید!

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۲۰۹۲
آقای استاندار راه طولانی در پیش دارید!
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به مردم عزیز و بزرگوار استان این اطمینان را می‌دهم که همه تجارب و توان خود را به کار خواهم گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، «حمید ملانوری» شامگاه دوشنبه در اولین گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم که از شبکه استانی خاوران پخش شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های بنام و زرخیز کشور است و اگرچه به لحاظ جمعیت رتبه بیست و هشتم کشور را دارد اما به لحاظ وسعت و پهناوری، سومین استان پهناور کشور است و در این وسعت ذخایر و منابع بسیار زیاد، غنی و گرانسنگی را در خود جای داده است.

وی افزود: شخصیت‌های برجسته به لحاظ اجرایی و مدیریتی و هم علمی و فرهنگی از این استان برخاستند که در استان مشغول فعالیت هستند یا در سراسر کشور و خارج کشور صاحب نام و باعث افتخار برای استان خراسان جنوبی و کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در حوزه سایر منابع هم زرخیز است و در حوزه معادن ذخایر بسیار غنی دارد که این استان را به عنوان بهشت معادن نامگذاری کردند و لقب گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه کشاورزی در تولیدات خاص خودش رتبه برتر کشور را دارد؛ رتبه اول تولید زرشک و عناب، رتبه دوم زعفران، رتبه ششم انار و رتبه‌هایی که در سایر تولیدات کشاورزی کسب کرده است و این زمینه و استعداد به خوبی در این استان وجود دارد. 

ملانوری، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را از دیگر ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی برشمرد و گفت: این استان آثار و ابنیه تاریخی بسیار گرانسنگی دارد، آثاری که ثبت ملی و ثبت جهانی شدند و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خوبی که دارد.

وی گفت: موقعیت خوبی که این استان دارد به لحاظ اینکه استان مرزی است و هم اینکه با استان‌های صاحب نام کشور همسایه است، این منطقه را به یک منطقه بسیار خوب و بزرگ تبدیل می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به مردم عزیز و بزرگوار استان این اطمینان را می‌دهم که همه تجارب و توان خود را به کار خواهم گرفت برای اینکه از همه ظرفیت‌های استان چه منابع انسانی، چه منابع طبیعی و خدادادی و همه ظرفیت‌هایی که وجود دارد در کنار رفتاری اعتدالی، تعامل با همه گروه‌ها، استفاده از ظرفیت جوانان، بانوان و گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی در سایه همدلی، وحدت و همکاری که شعار اصلی هفته وحدت است، پله‌های ترفی و توسعه را در استان شاهد باشیم و بتوانیم این ظرفیت‌ها را به فعل برسانیم و مردم از آن به خوبی بهره‌مند باشند.

وی از مردم خراسان جنوبی به عنوان مردمی با صفا، خونگرم، انقلابی و متدین یاد کرد و گفت: بسیار خداوند را شکر می‌کنم در این ایام مبارک که ایام هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) است، توفیق خدمت را نصیب بنده کرد تا ان‌شاءالله بتوانم در خدمت مردم عزیز و بزرگوار این استان باشم و در اولین روز توفیق خدمتگزاری در این گفت گو عرض سلام و تبریک ایام را داشته باشم.

«حمید ملانوری» روز گذشته با رای اعتماد هیات وزیران به عنوان هشتمین استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد.

پیشنهاد وزارت کشور درخصوص انتخاب حمید ملانوری شمسی به عنوان استاندار خراسان جنوبی در جلسه روز یکشنبه (۱۱ آبان) هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، مطرح و به تصویب هیات وزیران رسید.

حمید ملانوری متولد ۱۳۵۱ شهرستان انار استان کرمان است و مدرک کارشناسی الهیات و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دارد.

وی از سال ۱۳۹۷ تا پیش از انتصاب به عنوان استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور بود و بخشدار انار، شهردار بهرمان، معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان، سرپرستی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان را در سوابق خدمتی خود تجربه کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز