معاون سرمایه انسانی سازمان مدیریت:

ادارات ایلام دارای هفت هزار کارمند مازاد هستند

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۴۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۲۳۲۵
ادارات ایلام دارای هفت هزار کارمند مازاد هستند
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: هفت هزار نیروی مازاد در دستگاه های اداری مشغول به فعالیت هستند که باید بر اساس چارت ها و پست های سازمانی سازماندهی و مدیریت شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، امین دوست محمدی شامگاه سه شنبه در کارگروه مجازی کرونا و رسانه اظهار داشت: سهم تعیین شده پست های سازمانی دستگاه های اجرایی استان ایلام ۲۲ هزار و ۵۰۰ پست است در حالی که در مجموع ۲۸ هزار و ۹۹۷ نفر نیروی انسانی در ادارات استان مشغول به کار هستند.

وی در مورد مبحث دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی در زمان کرونا هم افزود: در قانون اداری کشور دورکاری در زمان های خاصی چون همه گیری بیماری ها یک اهرم برای کارکنان و مدیران دستگاه ها محسوب می شود تا سلامت نیروهای دستگاه ها به مخاطره نیفتد.

دوست محمدی تاکید کرد: دورکاری باید دارای سه فاکتور ماهیت کار، فراهم بودن زیرساخت ها و عدم اختلال در فرآیند کار باشد و نیز نظارت ها بر حسن انجام کار از سوی دستگاه های مربوطه لحاظ شود.

وی با بیان اینکه نگاه مدیران به مقوله دورکاری نیروهای خود نگاه و باور اشتباهی است، اضافه کرد: دیدگاه مدیران باید به دورکاری ها تغیر کند چرا که یک کارمند دورکار در منزل و با استفاده از امکانات موجود خود کارهای اداری محوله را انجام می دهد و نیز عدم حضور در ادارات و دورکاری باعث کاهش هزینه های مصرفی و انرژی دستگاه های اداری می شود.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی مدیران باید دورکاری کارکنان را جدی بگیرند و اولویت نیز با زنان دارای فرزند کوچک و نیز کارمندان دارای بیماری زمینه است و البته باید حسن انجام کار در زمان دورکاری نیروها نظارت دقیق شود تا خللی در زمینه انجام کارهای اداری بروز نکند.

دوست محمدی در مورد دولت الکترونیک هم گفت: از سال ۸۳ یک ردیف اعتباری برای توسعه دولت الکترونیک در نظر گرفته شد و در همان سال های اولیه نیز ۴۲ میلیارد ریال برای این موضوع به استان اختصاص یافت که این مبلغ در چهار حوزه اتوماسیون اداری، آی سی دی ال، ایجاد جایگاه های اینترنتی و خرید تجهیزات به دستگاه های مشمول پرداخت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز