معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

یک خوابگاه دانشجویی در اراک به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷۳
یک خوابگاه دانشجویی در اراک به نقاهتگاه بیماران کرونایی  تبدیل شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خوابگاه دانشجویی الزهرا(س) دانشگاه اراک به نقاهتگاه بیماران کرونایی این شهرستان تبدیل شد که این امر نقش موثری در ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران دارد.

به گزارش برنا از اراک  ، بهروز اکرمی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی افزود: دانشگاه اراک وظیفه دارد حداکثر تا شنبه ۲۴ آبان‌ماه جاری خوابگاه دانشجویی الزهرا(س) را تحویل دانشگاه علوم پزشکی دهد تا نسبت به تجهیز آن در اسرع وقت اقدام و در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرد.  

وی ادامه داد: خوابگاه دانشجویی الزهرا(س) دانشگاه اراک در شهرک مصطفی خمینی این شهر واقع شده و به لحاظ فضا و نزدیکی به مراکز درمانی ظرفیت ارزشمندی برای رسیدگی به بیماران کرونا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: همچنین یک مخزن سنگین ۲۳ تنی اکسیژن نیز به زودی از گمرک اراک ترخیص و در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) نصب می‌شود که در این صورت بخش عمده‌ای از مشکل کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی حل و ضریب موفقیت در کنترل این بیماری به مراتب بالا می‌رود.  

اکرمی اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان مرکزی نیز باید با تقویت ارتباط درون دستگاهی با نهادهای مختلف اجرایی دامنه نظارت خود را بر درمان بیماران مبتلا به کرونا گسترده‌تر کرده و در صورت نیاز نسبت به ایجاد نقاهتگاه‌های موقت اقدام کنند.  

وی نسبت به همکاری همه جانبه مردم در مقابله و مدیریت کرونا نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به ممنوعیت حضور مردم در آرامستان اراک و بستن درب‌های این مکان، فیلم بالا رفتن چند خانم اراکی از دیوار آرامستان در فضای مجازی منتشر شده که دستگاه‌های مسئول  وظیفه دارند نسبت به شناسایی و بازداشت این افراد اقدام کنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: ایجاد قرارگاه محله محور، می‌تواند در جلب مشارکت مردم هم در کنترل ویروس کرونا و هم در درمان مبتلایان و جمع‌آوری بسته‌های معیشتی مفید باشد که نهادهای دولتی باید نسبت به ایجاد و تقویت این قرارگاه‌ها در نقاط مختلف استان اقدام کنند.  

اکرمی  اضافه کرد: شناسایی و درمان زودهنگام مبتلایان به کرونا می‌تواند گام بلندی در جهت کنترل این ویروس باشد و دانشگاه علوم پزشکی وظیفه دارد امکان آزمایش هر چه بیشتر از افراد مشکوک به کرونا را افزایش دهد.  

وی افزود: شناسایی محله‌های پرتجمع باید در دستور کار فرمانداران قرار گرفته و همچنین با افرادی که اقدام به بر پایی مراسم عروسی، جشن و ختم  می‌کنند نیز باید برخورد قانونی شود.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، فعالیت تمامی مراکز و مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار از قبیل پاساژها و مراکز خرید، مساجد، سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌های کادویی، لوازم‌التحریر، آرایشی و بهداشتی از بیستم آبان به مدت یک ماه بعد از ساعت ۱۸ در مراکز استان‌ها ممنوع است و این قانون در استان مرکزی علاوه بر اراک در ساوه نیز لازم‌الاجرا است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

اکرمی بیان کرد: تردد خودروهای شخصی نیز ساعت ۲۱ تا چهار بامداد از ۲۴ آبان‌ماه به مدت یک‌ماه ممنوع است و رانندگان متخلف پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز