امام جمعه بوشهر:

۲۰ درصد از مردم استان بوشهر محروم هستند

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۱:۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۴۳۶۴
۲۰ درصد از مردم استان بوشهر محروم هستند
امام جمعه بوشهر گفت: حدود 20 درصد از مردم استان بوشهر دچار محرومیت هستند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل بنیاد علوی از مشارکت این نهاد در کمک به بازسازی بازارچه ساحلی دیلم تشکر و گفت: استان بوشهر، استانی راهبردی و استراتژیک است، استانی است که می‌تواند در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حوزه‌های علم و فناوری الگوی پیشرفت ایران باشد.

او افزود: اکنون استان بوشهر از دو جهت در فضای توسعه و پیشرفت ایران الگو است؛ نخست آن‌که اولین استانی است که به فرمان رهبر معظم انقلاب سند توسعه آن نوشته شده است و دوم منطقه ویژه علم و فناوری ایران است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: استان بوشهر به علت داشتن اقتصاد کرانه‌ای از ارزشمندترین جغرافیای اقتصادی برخوردار است. اما این استان به دلیل نداشتن سند توسعه تا کنون توسعه کافی با توجه به آمایش‌های سرزمین ایران نداشته است.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در این استان، سرمایه‌گذاری مولد و راهبردی است، پیشرفت‌های عمرانی در استان خوب است، اما در خور ظرفیت و توانمندی‌های استان نیست.

او گفت: اکنون در استان بوشهر به طور رسمی 8/5 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، مددجویان بهزیستی نیز حدود 5 درصد و افراد زیر پوشش خیریه‌ها نیز 4 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب، حدود 20 درصد از مردم استان دچار محرومیت هستند، این برای استانی که پایتخت انرژی کشور است، زیبنده نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: در این استان بیشترین ظرفیت رشد در کنار صنایع عظیم نفت و گاز وجود دارد و اگر پیوست‌های اجتماعی در مناطق میزبان این صنایع در حوزه کارآفرینی صورت گیرد، افراد می‌توانند با رسیدن به توانمندی‌های لازم به اشتغال مولد برسند و به تولید ناخالص ملی کمک کنند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: بستر بسیار مناسب اقتصادی در استان وجود دارد، اما نیازمند کار است اگر کار نباشد مردم رو به اقتصاد پنهان می‌آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز