معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی:

نتوانسته ایم نان سالم به دست مردم بدهیم

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۲:۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۴۴۶۴
نتوانسته ایم نان سالم به دست مردم بدهیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: سامانه کارخانجات خارج از استان مرکزی که آرد سبوس دار استاندارد عرضه نمی کنند بسته می شود.

به گزارش برنا از اراک، بهروز اکرمی  در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان مرکزی با تاکید بر اینکه اگر همه مجموعه ها وظایف خود را به درستی انجام دهند قطعا مردم منتفع خواهند شد، اظهار کرد: نان قوت غالب مردم است و از طریق آن، هم می توان سلامت جامعه را تضمین کرد و هم می توان سلامتی مردم را به خطر انداخت که متاسفانه ما راه دوم را انتخاب کرده ایم و نتوانسته ایم نان سالم به دست مردم بدهیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی بر روند تولید گندم نظارت دارد و تا زمانی که تولید کیفی نباشد مسلما تا انتهای مسیر روند کیفی در پیش گرفته نمی شود به همین دلیل باید برای کیفیت در تولیدات همه ابعاد و اضلاع فراهم باشد.

اکرمی با اشاره به کارخانه تولید آرد کامل در آشتیان که سبوس گندم را نمی گیرد، بیان کرد: زمانی که چنین ظرفیتی در استان وجود دارد باید همه حمایت ها و تشویق نیز به کار گرفته شود، به همین دلیل برای رفع مشکلات این واحد تولیدی کارگروه به فرماندار شهرستان آشتیان و معاونت اقتصادی استانداری اختیار می دهد تا هر مصوبه ای که این کارخانه نیاز دارد صادر شود تا بتواند به روند تولید خود ادامه دهد.

وی در خصوص تولید محصولات ارگانیک گفت: در همه جای دنیا محصولات ارگانیک قیمت متفاوتی دارند، چه ایرادی دارد که نان ارگانیک هم با قیمت متفاوت به دست مردم برسد شاید، عده ای به دنبال این باشند که نان ارگانیک را با قیمت بیشتر برای تضمین سلامت خود تهیه کنند.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به سبوس گیری بالا از گندم توسط برخی کارخانجات و مشکلات نان سفید، تصریح کرد: می توان نانوایی را موظف کرد که اطلاع رسانی لازم را برای مردم داشته باشند که مصرف نان سفید چه خطراتی می تواند داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به ارزش غذایی سبوس و لزوم وجود آن در نان، سامانه کارخانجات خارج از استان مرکزی که آرد سبوس دار استاندارد عرضه نمی کنند بسته می شود و خریداران آرد نیز عملا نمی توانند از آرد بی کیفیت استفاده کنند، میزان سبوس گیری از گندم بین هفت تا 12 درصد است که کارخانجات استان باید حداقل را رعایت کنند در غیر این صورت سبوس گیری بیشتر از میزان تعریف شده با برخورد قانونی همراه خواهد بود.

اکرمی در خصوص استفاده از کنجد روی نان بیان کرد: اگر مصرف کنجد روی نان نادرست است باید مانع آن شد به طوری که اگر نانوایی اقدام به استفاده از کنجد کرد، تخلف محسوب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز