افزایش سه برابری کرونا:

بحران کرونا در شهرستان سرایان

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۵۰۲۳
بحران کرونا در شهرستان سرایان
بهرامی خبرداد: تا اوایل هفته جاری ۳۷۲ تست مثبت کرونا در این شهرستان اعلام و ۱۲ مورد فوتی گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حسن بهرامی نژاد گفت: تا اواخر شهریور در شهرستان سرایان فقط ۱۳۲ مورد مثبت و یک فوتی گزارش شده بود اما تا اوایل هفته جاری ۳۷۲ تست مثبت کرونا در این شهرستان اعلام و ۱۲ مورد فوتی گزارش شده است.

وی بیان کرد: به دلیل بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، حضور در تجمعات، استفاده نکردن از ماسک و سایر عوامل شاهد افزایش سه برابری مبتلایان و ۱۱ مورد فوت جدید در شهرستان سرایان بودیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرایان گفت: این شهرستان اکنون در وضعیت مشکی یا بحرانی گرفته است.

وی با اشاره به آمار روزافزون مبتلایان به کووید ۱۹ افزود: تا ۱۵ مهرماه هیچ بیمار کرونایی در بیمارستان شهرستان بستری نمی‌شد و به بیمارستان‌های شهرستان‌های مجاور منتقل می‌شدند اما با توجه به شرایط پیش آمده و افزایش شدید آمار مبتلایان، قسمتی از ظرفیت بیمارستان امام علی (ع) سرایان به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

بهرامی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد پرسنل بیمارستان شهرستان مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند.

وی با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی گفت: چنانچه موضوع از طرف شهروندان جدی گرفته نشود، شاهد روزهای سیاه‌تر و از دست دادن عزیزانمان خواهیم بود.

وی از شهروندان تقاضا کرد با رعایت دقیق پروتکل‌ها و اصول بهداشتی، شبکه بهداشت و درمان را در کنترل بیماری یاری کنند.

براساس آخرین وضعیت مخاطره استان خراسان جنوبی و رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان که روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت مشکی (بحرانی) هستند.

شهرستان‌های بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان خوسف هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سفید (کم خطر) نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز