در چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی کرونا استان مطرح شد:

شهرهای با وضعیت سفید با برپایی عروسی قرمز شدند/ ضرورت سختگیری بیشتر دولت بجای دوگانگی در تصمیم گیری ها

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۸:۵۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۵۳۹۳
شهرهای با وضعیت سفید با برپایی عروسی قرمز شدند/ ضرورت سختگیری بیشتر دولت بجای دوگانگی در تصمیم گیری ها
در چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی کرونا استان گلستان به ضرورت سختگیری بیشتر دولت بجای دوگانگی در تصمیم گیری ها تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان با اشاره به برپایی جلسات شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: این کمیته به منظور ایجاد فضایی برای تامل و هم افزایی بیشتر اهالی رسانه در خصوص اطلاع رسانی آگاهانه مطالبی تشکیل شده است.

کشمیری با اشاره به تشکیل قرارگاه کرونا به فرمان مقام معظم رهبری، بیان داشت: به طور میانگین نسبت بسیاری از استان ها وضعیت گلستان در آمار فوتی ها بهتر است و از نظر آمار آخرین استان میباشد.

وی تاکید کرد: اما با این وجود با وضعیت قرمز روبرو هستیم و اگر جدی نگیریم با وخامت اوضاع روبرو خواهیم شد که برپایی عروسی ها یکی از عوامل مهم این فاجعه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: متاسفانه هنوز افرادی در جامعه هستند که کرونا را باور نکرده اند و ممکن است حتی ناقل این بیماری باشند و اینجاست که بایستی رسانه ها این مسئولیت خطیر را به نحو احسن انجام داده و روحیه ی مسئولیت پذیری اجتماعی را در بین مردم بالا ببرند.

 

کشمیری با تاکید بر ایجاد ارتباط دو سویه بین مردم و اهالی رسانه، تصریح کرد: در ستاد کرونا مصوب شده است که از 20 آبان ماه گروه های شغلی 2، 3 و 4 از ساعت 6 عصر به بعد تعطیل شوند از این رو مردم بایستی نسبت به این مصوبه مسئولیت پذیر باشند و در کنار مسئولان این موضوع را رصد کنند و در صورت مشاهده تخلف تذکر و گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ابزار تبلیغاتی زیادی در حوزه آگاهی بخشی به مردم ندارند افزود: در ستاد کرونا بنا شد دستگاه ها و نهاد ها و... ظرفیت های سخت افزاری خود (بیلبورد و استند های شهری)  را بیش از پیش در اختیار شورای اطلاع رسانی استان قرار دهند.

همچنین در این جلسه فعالین حوزه رسانه درباره موضوعاتی چون ضرورت حضور مسئولان ارشد استان در جلسات ، دوگانگی رفتار مسئولان، شبهه در عملکرد و نحوه هزینه اعتبار کرونا، ارزش قائل نشدن برای رسانه ها و عدم ارائه خوراک رسانه ای روزانه از سوی متولیان امر، عدم سختگیری دولت در استان هایی که وضعیت بهتری داشتند، سخت گیری بیشتر در عدم برگزاری مراسمات عروسی، وجود دوگانگی در تصمیم گیری های در مسئولان، ضرورت اتخاذ تدابیر بیشتر برای عدم تجمع و نیاز سنجی مردم در این ایام برای تجمع کمتر مردم مطالبی را مطرح کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز