مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:

ضرورت تمرکز بر تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی توسط شرکت های توزیع و برق منطقه ای

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۳۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۵۶۹۳
ضرورت تمرکز بر تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی توسط شرکت های توزیع و برق منطقه ای
   مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: تمرکز بر تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی توسط شرکت های توزیع و برق منطقه ای ضروری است.

به گزارش برنا از اراک، محمد اله داد در نخستین" رویداد آنلاین تجاری سازی محصولات شرکت های برق" که توسط پژوهشگاه نیرو طی 20و 21 آبان در حال برگزاری است ، با بیان این مطلب افزود:در دنیای کنونی مراحل گذر از علم ناب طی شده و مراکز علمی و تحقیقاتی  باید به طور آشکار درخدمت اقتصاد و تجارت قرار گیرند.

وی بایان اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باید از هدفمند بودن خارج شوند وبه وسیله ای  برای توسعه اقتصادی تبدیل شوند ،افزود: در حال حاضر باید به دنبال سازو کارهایی باشیم که روش تبدیل ایده به محصول را به ما یاد بدهند و روش تبدیل علم به ثروت را سرعت بخشند.

مهندس اله داد تصریح کرد: اهمیت تجاری سازی مراکز توسعه ونوآوری به حدی است که بسیاری از مراکز تحقیقاتی با بهره گیری از خدمات مشاوره ای و انجام پروژه های تحقیقاتی به تجاری سازی فناوری خود رسمیت داده اند. وی بابیان اینکه تعداد این گونه مراکز در کشورهای پیشرفته  صنعتی در حال افزایش است و وقتی تحقیق را در قالب سنتی یعنی دبیرخانه تحقیقات پیگیری می کنیم به دنبال ایجاد موقعیت سرمایه گذاری در آینده ای نامعلوم هستیم،افزود: ولی در مراکز توسعه و نو آوری، ایجاد طراحی محصول و نمونه اولیه  در دبیرخانه تحقیقات پیگیری می شود و هدف اکتشاف مفاهیم جدید است و درمراکز توسعه و فناوری برکارایی مبتنی برهزینه تاکید می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خاطرنشان کرد:ارزیابی دفاترتحقیقات برمبنای میزان علم تولید شده است و ارزیابی  مراکز توسعه ونوآوری با میزان ثروت تولید شده است ،خلاصه باید به جای ایجاد دانش در دبیرخانه تحقیقات در پی استفاده از دانش در مراکز توسعه ونوآوری باشیم.

مهندس اله داد گفت :توسعه اقتصادی ،ارتقای سطح تکنولوژی ،تولید مواد نو با فناوری پیشرفته ،بالا بردن سطح طراحی و داخل ،ایجاد زمینه های جدید فعالیت برای نیروهای کارا و متخصص ،حمایت از صنعت و ارتقای توان مهندسی برای صدور خدمات به خارج وبالابردن قدرت رقابتی جهت صدور کالای ساخت داخل  از مزایای بکارگیری نتایح حاصل از تحقیقات در کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنایی همواره به عنوان یک صنعت پیشگام  وتحقیقات نقش مهمی در رشد و پیشرفت صنعت برق داشته است،افزود:هم اکنون پروژه های تحقیقاتی که منجر به ساخت می شود بیشتر توسط صنعتگران و تولید کنندگان پیش برده می شود و کمتر شرکت های توزیع و برق منطقه ای توانسته اند در تولید محصول تجاری موفق شوند.

وی گفت:در تجاری سازی فعالیت های تولید ،توزیع،بازاریابی  ،فروش و پشتیبانی مدنظر است که شرکت های توزیع و برق منطقه ای به دلیل گسترش نوع خدمات رسانی و وجود محدودیت های قانونی کمتر در سال های گذشته به این موضوع پرداخته اند و معمولا در حد ثبت اختراع و یک نمونه آزمایشگاهی و کتابچه اکتفا شده است.

مهندس اله داد برتسریع و نهادینه سازی محصول در سطح شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای ،تبدیل دفاتر تحقیقات شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای به واحد های توسعه و فناوری ، سیاست های موردانتظار شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای برای استفاده از نتایج تحقیقات در راستای رفع نیازهای  صنعت برق تاکید کرد.

وی بیان کرد:برخی از نوآوری ها در شرکت ها که منجر به  ساخت و تجهیز یا یک فناوری می شود بدلیل  نیاز کم وبازار محدود و کمتر به تجاری سازی آن پرداخته می شودکه این امر  نیاز به حمایت سازمان های بالادستی دارد.

مهندس اله داد تصریح کرد: برای  اولین بار طرح "اپلبکیشن خوانش کنتورهای آنالوگ" با راهبری شرکت توانیر و کمک انجمن صنفی شرکت های توزیع نیروی برق ، تجاری سازی شده و برای 39شرکت در حال تهیه است.

وی بابیان اینکه توسعه رویکرد تجاری سازی در بحث نرم افزارهای کاربردی ضروری است ،افزود:35طرح ارائه شده در این رویداد عمدتا نمونه های سخت افزاری هستند و تمرکز بر سخت افزار ها و نرم افزارهای غیرحضوری و اتوماسیون شبکه،هوشمند سازی می تواند فرصتی در پی تهدید کرونا باشد و توجه بیشتر در این بحران هم توجیه اقتصادی و بهداشتی دارد و مورد استقبال مردم است.

گفتنی است،در این رویداد 9طرح تحقیقاتی توسط شرکت توزیع نیروی برق مرکزی ارائه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز