۳۶ کشته و رخمی در حوادث رانندگی روزهای گذشته در کرمانشاه

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۱:۳۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۷۳۳۱
۳۶ کشته و رخمی در حوادث رانندگی روزهای گذشته در کرمانشاه
مسئول آموزش و اطلاع‌رسانی پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: در اثر بارش‌های چند روز گذشته و لغزندگی جاده ها، 23 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داد که منجر به فوت چهار نفر و مصدوم شدن ۳۲ نفر شده است.

به گزارش برنا؛ سرهنگ نصرت‌الله شعبانی گفت: بارش‌های هفته گذشته در سطح استان، موجب لغزندگی راه‌ها شده بود که متأسفانه به علت عدم رعایت مقررات و اصول ایمنی در جاده لغزنده از سوی برخی از رانندگان تعداد ۲۳ فقره تصادف به وقوع پیوسته که منجر به فوت چهار نفر و مصدوم شدن ۳۲ نفر شده است که نامساعد بودن شرایط جوی در بیشتر این تصادفات نقش داشته است.

او رانندگی در زیر باران را مستلزم رعایت فاصله و سرعت مطمئنه دانست و گفت: راننده تباید در هنگام بارندگی امکان دید خود را فراهم سازد، برف پاکن سالم با تیغ سالم آماده به کار داشته باشد، تا با پاک‌کردن آب از روی شیشه‌ها  دید لازم را برای خود فراهم کند.

مسئول آموزش و اطلاع‌رسانی پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: همچنین داخل خودرو، راننده باید با بازکردن و روشن کردن بخاری، بخار داخل شیشه را بزداید و نباید با مسافت دید کم، عمق دید کم، زاویه دید کم به رانندگی خود ادامه دهد.

او ادامه داد: دستگاه برف پاکن در کشورهای دیگر به‌نام آب پاکن، باران پاکن، یا شیشه پاکن است، اما در کشور ما می‌گویند برف پاکن که سبب شده اغلب رانندگان این دستگاه را تا زمان بارش برف آماده به‌کار نکنند؛ این دستگاه برای پاک کردن آب، باران و بعد برف است از رانندگان می‌خواهیم از ابتدای فصل بارش حتما برف‌پاکن خود را آماده به کار کنند.

شعبانی خاطرنشان کرد: هنگام بارش یک لایه نازک از آب بین چرخ‌ها و سطح آسفالت قرار می‌گیرد که وزن ماشین را کم می‌کند که همین میزان چسبندگی را کم می‌کند و در سر پیچ‌ها بر اثر غلبه نیروی گریز از مرکز خودروها به خارج از جاده کشیده می‌شوند

او عدم مهارت بعضی از رانندگان  و عدم اطلاع بر شرایط فیزیکی جاده را عامل مهم وقوع تصادف هنگام بارندگی دانست و گفت: هنگام بارش یک لایه نازک از آب بین چرخ‌ها و سطح آسفالت قرار می‌گیرد که سبب کاهش وزن ماشین می‌شود که همین میزان چسبندگی را کم می کند و در سر پیچ‌ها غلبه نیروی گریز از مرکز خودروها به خارج از جاده کشیده می‌شوند.

شعبانی تصریح کرد: رانندگان برای ترمز به موقع و عدم برخورد با خودرو جلویی در شرایط لغزندگی نیاز به فاصله زیادی دارند تا هنگام با شرایط عدم برخورد ترمز بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز