استاندار؛

سطح زیرکشت گندم در استان مرکزی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۶:۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۰۳۷۴
استاندار مرکزی گفت: نیاز بیش از ۲ سال این استان به محصول استراتژیک گندم تامین و ذخیره‌سازی شده که این مهم در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در کار گروه آرد، نان و خرید غلات استان مرکزی، افزود: گندم یک محصول پرمصرف و پایه است و تولید آن باید هر سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: ذخیره نیاز ۲ سالانه استان به گندم در سیلوها پشتوانه مهم امنیت غذایی است و نه تنها هیچ مشکلی در تامین این ماده خوراکی نیست بلکه امکان صادرات آن به استان‌های دیگر هم وجود دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم با تولید این محصول همخوانی ندارد چرا که تولید گندم در بهترین شکل ممکن ۴۰۰ هزار تن است در صورتی که ظرفیت ذخیره‌سازی استان بیش از ۷۵۰ هزارتن ارزیابی می‌شود و برای جلوگیری از خسارت سرمایه گذاران باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه داشت.

آقازاده اظهار داشت: کارگروه آرد، نان و خرید غلات استان مرکزی باید نسبت به تعیین تکلیف ظرفیت مازاد ذخیره‌سازی گندم چاره اندیشی کنند تا سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بی نتیجه نماند.

وی اضافه کرد: سطح زیرکشت گندم در استان مرکزی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است و در حوزه مقابله با آفات و آسیب‌های این کشت نیز از شاخص‌های کشوری در مطلوب قرار دارد و این شرایط باید هر سال بهتر از گذشته باشد.

استاندار مرکزی  در خصوص بهبود کیفیت گندم تولیدی استان نیز گفت: برای مقابله با قاچاق گندم باید تلاش شود ابن محصول خارج از شبکه حمل و نقل دولتی بیرون نرود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز