سید علی آقازاده:

استان مرکزی ۱۰ پله صعودی را در بهبود فضای کسب و کار پیموده است 

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۶:۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۰۳۷۷
استان مرکزی ۱۰ پله صعودی را در بهبود فضای کسب و کار پیموده است 
استاندار مرکزی گفت:این استان میزبان صنایع بزرگ متعددی است که حساب‌های بانکی و کارت بازرگانی آن‌ها از مبداء استان نیست و با وجود اینکه از امکانات این خطه بهره‌ تراکنش مالی و توسعه منطقه دارد که باید این نقیصه برطرف شود.

به گزارش برنا از اراک  ، سید علی آقازاده  در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: برخورداری استان از منابع درآمد این واحدهای صنعتی حق مسلم میزبانی است زیرا این صنایع از زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند و بازتولید بخشی از آلاینده‌ها نیز حاصل فعالیت آن‌ها است و باید بر مبنای مسئولیت اجتماعی دین خود را ادا کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: با وجود شرایط خاص اقتصادی، استان مرکزی در ۲ سال اخیر، ۱۰ پله صعودی را در بهبود  فضای کسب و کار پیموده و امید است در سال جاری در سایه تدابیر برنامه‌محور و تلاش دستگاه‌ها و کارآفرینان رتبه درخشان‌تری در کارنامه این حوزه درج شود.

استاندار مرکزی گفت: این استان در برخی موارد از جمله سرعت رسیدگی به درخواست‌ها و رضایت‌مندی مراجعان عملکرد در خور رضایتی ندارد و در نیمه جدول  شاخص‌های ارزیابی استانی قرار دارد و نیاز است که در سایه تدابیر اصولی تکریم ارباب رجوع بهبود بیشتری داشته و جایگاه استان به موقعیت مطلوب برسد.

آقازاده ادامه داد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در یک سال و نیم اخیر ۶۹ مصوبه بلاتکلیف دارد که باید اقدامات لازم برای تعیین تکلیف آن ‌ها عملیاتی شود و بستر فعالیت اقتصادی رشد و توسعه استانی تسهیل شده و شتاب گیرد.

 

نظر شما