راهزادی خبرداد:

همزمان با دهه فجر ۲۶ پروژه برق رسانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۱۵۱۹
همزمان با دهه فجر ۲۶ پروژه برق رسانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی 26 پروژه برق در دهه فجر امسال با اعتباری بیش از 212 میلیارد و 200 میلیون ریال در هشت شهرستان این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛داود راهزادی با بیان این مطلب گفت: 26 پروژه برق در بخش های اصلاح، توسعه، احداث، روشنایی معابر، برق رسانی روستایی، تبدیل شبکه های سیمی به کابلی و رفع ضعف ولتاژ شبکه های برق در هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال با اعتباری بیش از 212 میلیارد و 200 میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی با برشمردن برخی از این پروژه ها، اظهارداشت: بیشترین پروژه های افتتاحی مربوط به شهرستان بویراحمد با اعتباری بیش از 67 میلیارد و 100 میلیون ریال و کمترین آن مربوط به شهرستان باشت با یک پروژه و اعتباری معادل 2 میلیارد و 114 میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان کهگیلویه پنج پروژه با اعتباری حدود 70 میلیارد ریال، در شهرستان گچساران چهار پروژه با اعتباری حدود 28 میلیارد و 200 میلیون ریال، در شهرستان دنا چهار پروژه با اعتباری معادل 12 میلیارد و 650 میلیون ریال، در شهرستان چُرام 2 پروژه با اعتباری معادل 16 میلیارد و 650 میلیون ریال و در شهرستان بهمئی نیز 2 پروژه با اعتباری معادل 15 میلیارد و 600 میلیون ریال در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

راهزادی، تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را به ترتیب 23 و سه پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه و پیش بینی شده برای این پروژه ها نیز به ترتیب 172 میلیارد و 40 میلیارد ریال است.

وی گفت: تامین برق شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی، توسعه و احداث روشنایی معابر و برق رسانی روستای " لا اسپید " شهرستان کهگیلویه، سه پروژه موردنظر برای کلنگ زنی در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان باشت پروژه توسعه و احداث شبکه های برق روستاهای خوبیارآباد، قاسم آباد تیموری و غورک رستمی در قالب یک قرارداد با اعتباری معادل 2 میلیارد و 114 میلیون ریال اجرایی می شود.

حدود 270 هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 210 هزار اشتراک آن خانگی و مابقی در سایر تعرفه های تجاری، عمومی، کشاورزی و صنعتی فعال هستند.

یک هزار و 760 روستای دارای سکنه هم اکنون در این استان از نعمت روشنایی برق برخوردار بوده و جشن برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار نیز برگزار شده است.

سخت گذری، کوهستانی، نبود محورهای مواصلاتی مناسب، پراکندگی، پوشش های گسترده جنگلی و وجود برخی معارضان محلی از مهمترین مشکلات برق رسانی به برخی از روستاها است.

 

نظر شما