استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

موافقت با پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۱۵۳۳
موافقت با پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی
استاندار خراسان‌جنوبی، موافقت مدیر عامل بانک کشاورزی را برای پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی اخذ کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، حمید ملانوری با حضور در دفتر کار خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی کشور، توجه ویژه این حوزه را برای حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی خواستار شد.

وی با اشاره به طرح احداث هزار هکتار گلخانه استان و دستور ویژه وزیر کشاورزی در پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تحقق این طرح در جریان سفر به خراسان جنوبی، افزود: از مجموع اعتباراتی که دکتر خاوازی در سفر به استان وعده داده بودند تا این لحظه، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی این اعتبار، مساعدت بانک کشاورزی را می‌طلبد.

استاندار گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت، مشوق خوبی برای ترغیب افراد به مشارکت و سرمایه گذاری در این طرح است.

ملانوری به اشاره به محصولات استراتژیک زرشک، عناب و زعفران استان،گفت: با توجه به اقلیم منطقه، در بهبود درآمد خانوار‌های روستایی و کشاورز، ارزآوری برای کشور و کم آب بر بودن، طی سال‌های اخیر در اولویت کشت‌های استان قرار گرفته است.

ملانوری تأکید کرد: با توجه به این که زرشک و عناب از سال پنجم و زعفران از سال سوم به درآمد اقتصادی می‌رسد، لذا لازم است مدت زمان بازپرداخت تسهیلات افزایش یابد.

وی گفت: در حال حاضر مدت زمان تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات عناب، زرشک و زعفران ۵ سال است.

استاندار با اشاره به ۲۹ مجتمع دامپروری در دست احداث در استان ، افزود:: این مجتمع‌ها در راستای پرورش دام‌های سبک و سنگین اصلاح نژاد شده، احداث می‌شوند.

ملانوری با تأکید بر نقش این واحد‌های دامی در تحقق عنوان سال و جهش تولید، گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره می‌تواند به حمایت ویژه از متقاضیان این بخش منجر شود.

وی، بخش‌های کشاورزی و دامپروری را از مهمترین محور‌های اقتصادی استان عنوان کرد که در اشتغالزایی و درآمد بخش زیادی از افراد جامعه نیز تأثیر دارند.
 
موافقت مدیر عامل بانک کشاورزی کشور با تأمین و پرداخت کل تعهد وزیر جهاد کشاورزی در استان با اولویت طرح‌های گلخانه ای، قول پیگیری افزایش ۲ ساله در بازه زمانی تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات محصولات استراتژیک در کارگروه اعتبارات بانک با نظر مساعد و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان سرمایه گذاری در مجتمع‌های دامداری، دامپروری و پرورش شترمرغ صنعتی که توجیه اقتصادی دارند، از نتایج این نشست پربار بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز