مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

تولید یک مگاوات انرژی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۳:۲۹:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۲۴۳۰
تولید یک مگاوات انرژی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید یک مگاوات انرژی خورشیدی در این استان با استفاده از نیروگاه های خورشیدی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ داود راهزادی با بیان این مطلب گفت: حدود یک مگاوات انرژی خورشیدی با مشارکت بخش های دولتی، خصوصی و توزیع پنل در بین عشایر استان، تاکنون انرژی خورشیدی تولید شده است.

وی سهم بخش خصوصی در میزان انرژی تولید شده را 500 کیلووات، سهم دستگاههای اجرایی و شرکت خدمات رسانی 285 کیلووات ، سهم عشایر 95 کیلووات و سهم پروژه های در دست اجرا نیز 120 کیلووات عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برق تولید شده از نیروگاههای خورشیدی بطور تضمینی از سوی شرکت توانیر از بخش خصوصی خریداری و البته سرمایه گذاران این بخش بایستی با شرکت توزیع نیروی برق استان قرارداد دوطرفه داشته باشند.

راهزادی، قیمت خرید انرژی خورشیدی از یک تا 20 کیلووات را هزار و 40 تومن و از 20 تا 100 کیلووات را هم به ازای هر کیلووات 910 تومان برشمرد.

وی با بیان اینکه قراردادهای بخش خصوصی با شرکت توانیر 20 ساله بوده و انرژی تولیدی بصورت تضمینی خریداری می شود، خاطرنشان کرد: کاهش آلایندگی، تنوع بخشی به سبد انرژی، اجرای اهداف پدافند غیرعامل و تحقق شعارهای توسعه ای از مهمترین مزایای تولید انرژی خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه ششم توسعه، پنج هزار مگاوات انرژی خورشیدی با احداث نیروگاه های تجدید پذیر باید تولید و اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

راهزادی، ساخت تجهیزات و قطعات نیروگاه های خورشیدی را داخلی ذکر و یادآورشد: تنها قطعه خارجی مورد استفاده در این نیروگاه ها " این ورتِر " است.

وی نصب نیروگاههای خورشیدی توسط دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات رسان را از مصوبات دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: 12 دستگاه اجرایی و شرکت های خدمات رسان اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد این مصوبه را اجرایی کرده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید نیروگاه های خورشیدی نصب شده در این شرکت نیز 30 کیلووات بوده که مورد مصرف داخلی قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز