۱۰۰ کورت اسکواش در روستاهای خراسان جنوبی احداث می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۹:۵۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۲۶۳۲
42 کورت اسکواش با همکاری استانداری خراسان جنوبی،اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ،هیات اسکواش و هیات روستایی و بازی های بومی و محلی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، ظهر امروز در جلسه ای با حضور عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، خواجوی مدیرکل دفتر روستایی استانداری و غنی رئیس هیات اسکواش خراسان جنوبی ، پیرامون اجرای کورت های اسکواش در روستاهای استان بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه پیشنهاد شد، با توجه به فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اولین سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به همین مناسبت تعداد ۴۲ کورت اسکواش سه طرفه در روستاهای استان که اعلام آمادگی کرده اند، با مشارکت استانداری، اداره کل ورزش و جوانان استان، هیات اسکواش و هیات روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان جنوبی، اجرا و در دهه فجر به بهره برداری برسد، و تا شهریور ۱۴۰۰ این کورت ها به ۱۰۰ عدد در روستاها برسد و این کورت ها به دلیل کم هزینه بودن و اینکه جزو پروژه های ورزشی زود بازده هستند، می تواند ورزش اسکواش را در روستاهای استان همگانی کند.

عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان در این جلسه گفت: زیر ساخت های رشته ورزشی اسکواش در خراسان جنوبی، با اجرای سالن بین المللی اسکواش در بیرجند و اجرای کورت در شهرستان ها از میانگین کشوری بالاتر است، که این خود با توجه به استعداد ها و قهرمانان این رشته ورزشی در استان و نگاه ویژه دکتر سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش به خراسان جنوبی، نوید روزها و آینده خوبی برای این رشته ورزشی در سطح استان و کشور می دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان با تاکید بر توزیع متوازن زیرساخت ها و تجهیزات ورزشی در سطح استان خاطرنشان کرد: با اجرای کورت های اسکواش دغدغه پر کردن اوقات فراغت جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی به نوعی مرتفع خواهد شد و انگیزه ای برای ظهور استعدادهای بالقوه ورزشی در روستاها خواهد بود.

خواجوی مدیرکل دفتر روستایی استانداری با توجه به مشارکت و تجربه خوب اداره کل ورزش و جوانان استان در توسعه زیرساخت های ورزشی در روستاهای خراسان جنوبی گفت: ما در مجموعه استانداری با تمام توان از اجرای طرح های ورزشی در روستاهای پر جمعیت استان حمایت خواهیم کرد.

غنی رئیس هیات اسکواش استان نیز گفت: در زیرساخت های ورزشی اسکواش، برخی استان ها از داشتن کورت استاندارد محرومند، در صورتی که در استان، ورزش اسکواش به روستاها رسیده است و در آینده ای نزدیک شاهد تحول در این رشته ورزشی در خراسان جنوبی خواهیم بود .

رئیس هیات اسکواش خراسان جنوبی افزود: مربی مطرح خارجی در رشته اسکواش، از اوایل بهمن ماه برای به روز رسانی دانش مربیان در استان حضور خواهد داشت و بر همین اساس در روستاهایی که کورت های اسکواش احداث شود، برای آموزش مربی از جوانان علاقه مند محلی، افزایش دانش و انگیزه بین متقضیان ، این مربی دو روز به آموزش بازیکنان در روستاها خواهد پرداخت.

در ادامه این جلسه مقرر شد، پس از بررسی های همه جانبه طی ۱۰ روز آینده تفاهم نامه چهار جانبه ای بین استانداری، اداره کل ورزش و جوانان استان، هیات های اسکواش و روستایی و بازی های بومی و محلی استان برای اجرای کورت های اسکواش سه طرفه در روستاهای پر جمعیت به امضا برسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز