بزرگترین واحد تولید کود فسفات در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۱:۵۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۵۶۵۹
بزرگترین واحد تولید کود فسفات در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه‌اندازی بزرگترین واحد تولید کود شیمیایی فسفات در بوشهر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی کارخانه سوم، تولید کود فسفاته در استان بوشهر به ۲۵۰هزارتن در سال افزایش می‌یابد.

به گزارش برنا؛ سید حسین حسینی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر صبح امروز در بررسی تولید کود سوپر فسفات در شهرک صنعتی بوشهر با اشاره به اهمیت تولید این محصول استراتژیک در زمینه تامین  کود شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی گفت: با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته از سوی سازمان صمت استان بوشهر مشکلات واحد صنعتی واحد تولید کود شیمیایی فسفات در شهرک صنعتی بوشهر برطرف شد.

او با بیان اینکه هم اکنون این کارخانه در حال تست ماشین‌آلات و تولید آزمایشی محصول است افزود: پیش بینی می‌شود حداکثر تا 20 روز آینده محصول بزرگترین واحد تولید کود شیمیایی فسفات وارد مدار شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال 130 نفر شامل 30 نفر به‌صورت مستقیم و 100 نفر به‌صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود.

حسینی با بیان اینکه با راه‌اندازی بزرگترین و سومین واحد تولیدی کود شیمیایی فسفات تولید این محصول در استان بوشهر به 250 هزارتن در سال افزایش می‌یابد خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه، کود شیمیایی فسفاته مورد نیاز کشاورزان سراسر کشور تامین می‌شود.

او عنوان کرد: بخش عمده مواد اولیه این محصول که خاک فسفاته است از طریق معادن داخل کشور و بخشی نیز از طریق واردات تامین می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر شما