عطر گلهای نرگس خراسان جنوبی در دبی!

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰:۳۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۶۲۰۷
عطر گلهای نرگس خراسان جنوبی در دبی!
عطر گل های نرگس خراسان جنوبی در شهر دبی هم پیچید.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به آغاز خرید توافقی گل نرگس از آبان سال جاری، گفت: 3 هزار شاخه گل نرگس از استان به شهر دبی کشور امارات صادر شد.
 
ضیائیان احمدی افزود: در اثر شیوع بیماری کرونا بازار محصولات گیاهی با کمبود شدید بازار فروش مواجه شد که تعاون روستایی با عاملیت یکی از تشکل‌های خود در شهرستان خوسف اقدام به اجرایی کردن طرح خرید توافقی گل نرگس کرد.
 
وی گفت: در این مدت ۵۰ هزار شاخه گل نرگس از کشاورزان استان خریداری توافقی شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه برای معرفی و افزایش بازار فروش گل نرگس در استان‌های تهران و مشهد هماهنگی‌های خوبی انجام شده، افزود: در این خصوص با شرکت‌های دانش بنیان برای فرآوری این گل خوش بو در حال رایزنی هستیم که باعث رونق بخشیدن به بازار فروش این محصول خواهد داشت.

وی با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات نرگس کاران استان، گفت: قیمت خریداری شده گل نرگس بر اساس کیفیت و اندازه بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ تومان است.

مدیرتعاون روستایی استان با اشاره به اینکه محدودیتی در خرید گل از کشاورزان وجود ندارد، افزود: خرید گل نرگس از کشاورزان تا اوایل اسفند در استان ادامه دارد. 
 
پیش بینی می شود 22 میلیون و 500 هزار شاخه گل نرگس از 42 هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز