۵هزار تن خرمای نخل‌داران استان بوشهر روی دست نخلداران و تجار مانده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۲:۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۶۳۸۹
۵هزار تن خرمای نخل‌داران استان بوشهر روی دست نخلداران و تجار مانده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کسادی بازار داخلی و خارجی خرما خبر داد و گفت: اکنون ۶۵هزار تن خرمای تولیدی استان بوشهر بر روی دست نخل‌داران و بازرگانان مانده که سبب نگرانی و دغدغه آنان شده است.

به گزارش برنا؛ محمد تقی منوچهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان بوشهر از تولید سالانه یک میلیون و 580 هزار تن محصول در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت:این میزان محصول در 315 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تولید می‌شود که 1.1 میلیون تن آن محصولات زارعی، 240 هزار تن محصول باغی و 160 هزار تن دامی و شیلاتی است.

او گوجه‌‌فرنگی خارج از فصل را یکی از محصولات مهم استان بوشهر و با کیفیت‌ترین محصول در کشور دانست و بیان کرد: سالانه  افزون بر 580 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تولید 165 هزار تن خرما از 34 هزار هکتار را از دیگر ظرفیت‌های این استان دانست و گفت: 75 درصد رقم و گونه خرمای استان بوشهر کبکاب است که که دارای نشان مرغوبیت جغرافیای کشور است.

منوچهری ظرفیت صنایع فراوری و بسته بندی محصولات کشاورزی استان بوشهر را 89 هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر 63 هزار تن است که نسبت به 4 سال گذشته 2 برابر شده است.

او با اشاره به تولید 165 هزار تن محصول نخیلات استان بوشهر افزود: از این میزان 55 هزار تن آن رطب و خارک  و مابقی خرما است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کسادی بازار عرضه خرما خبر داد و تصریح کرد: اکنون 65 هزار تن خرمای تولیدی استان بوشهر بر روی دست نخل‌داران و بازرگانان مانده که سبب نگرانی و دغدغه آنان شده است.

منوچهری با اشاره به عرضه 210 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل به بازار داخلی و خارجی تصریح کرد:  بهمن ماه بیش از 200 هزار تن گوجه فرنگی تولید به بازار عرضه می‌شود که باید تسهیلات لازم برای صادرات این محصول و رب‌گوجه‌فرنگی از بنادر استان بوشهر فراهم شود.

نظر شما