مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبرداد:

رفع تصرف ۲۶ هزار متر مربع از عرصه های ملی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۴:۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۶۵۱۲
رفع تصرف ۲۶ هزار متر مربع از عرصه های ملی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کهگیلویه وبویراحمد خبرداد وگفت:۲۶ هزار متر مربع از زمین های عرصه های طبیعی استان در منطقه زنگوا از توابع شهرستان بویراحمد از دست سودجویان خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛غلام حسین حکمتیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این میزان زمین با مشارکت دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان خارج شده است.

وی بیان کرد: برای سودجویان پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت:تا پایان آبان ماه ۴۳۹ هکتار از زمین های عرصه های طبیعی استان از دست سودجویان خارج شده است.

حکمتیان اظهار داشت :۱۴۱ هکتار زمین طبق تبصره یک ماده ۵۵ قانون و ۲۹۸ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با احکام قضائی رفع تصرف شده است.

وی بیان کرد: این میزان زمین در شهرستان‌های مختلف استان با تیزبینی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت جوامع محلی پس از طی مراحل قانونی از تصرف سودجویان خارج شده است.

حکمتیان تاکید کرد: اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در کنار تلاش برای احیای عرصه‌های طبیعی با استفاده از ظرفیت یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت‌های مردمی با پدیده زمین خواری برخورد می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گزارش‌های مردمی درباره تخریب عرصه‌های طبیعی تا حد زیادی می‌تواند برای حفاظت از این سرمایه‌های ارزشمند اثرگذار باشد از شهروندان خواست هر گونه سوءاستفاده از عرصه‌های ملی را با شماره ۱۵۰۴ به این اداره اطلاع رسانی کنند.

حکمتیان تاکید کرد: تخلفات عرصه‌های ملی در مواردی چون تخریب منابع طبیعی، آتش‌سوزی، تصرف عرصه‌ها، قطع درختان و اقدامات غیرقانونی مشابه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های اقتصادی چون دامپروری، کشت گیاهان دارویی و انواع زراعت ارتباط مستقیم با حفظ عرصه‌های طبیعی دارد که این مهم لزوم مشارکت‌های مردمی برای حفظ این سرمایه‌های ملی را ضروری‌تر می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز