استاندار مرکزی:

حدود ۱۲۶۰ قطعه پرنده مهاجر در اثر آنفلوانزا تلف شدند

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۴:۵۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۶۵۶۰
حدود ۱۲۶۰ قطعه پرنده مهاجر در اثر آنفلوانزا تلف شدند
استاندار مرکزی گفت: با توجه به برنامه سازمان دامپزشکی کشور برای راه اندازی سایت پشتیبان ملی مقابله با بیماری های نوپدید در مجاورت تالاب میقان، در قالب یک تفاهم نامه نقش دستگاه های ذیربط در این خصوص مشخص و این سایت در سال 1400 فعال شود.

به گزارش برنا از اراک ، سیدعلی آقازاده در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه  در در سال های اخیر حدود 20 هزار پرنده مهاجر وارد استان مرکزی شده است اظهار کرد: در اواخر آبان متوجه ورود این بیماری به استان توسط این پرندگان شدیم و حدود 1260 قطعه پرنده مهاجر در اثر این بیماری تلف شدند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش استان بر این بود که بیماری از محدوده تالاب بیرون نرود، افزود: با وجود مشکلاتی که از ناحیه شیوع کرونا ایجاد شده بود ولی هماهنگی درون استانی برای مهار آنفلوانزا در تالاب میقان با مشارکت دستگاه های ذیربط و سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی انجام شد و خوشبختانه تا امروز توانستیم این بیماری را کنترل کرده و از سرایت آن به طیور خانگی و صنعتی جلوگیری کنیم.  

آقازاده با تاکید بر ضرورت کمک بخش دولتی به دامداران در حوزه تهیه واکسن به جهت هزینه بالای واکسیناسیون بویژه در بخش دام سنگین اظهار کرد: امید است که در این سفر به اینگونه مشکلات پرداخته شود و نتیجه خوبی حاصل شود.

وی آمادگی استان مرکزی برای کمک و حمایت در این زمینه را اعلام کرد و با توجه به برنامه سازمان دامپزشکی کشور برای راه اندازی سایت پشتیبان ملی مقابله با بیماری های نوپدید در مجاورت تالاب میقان، از آمادگی همه جانبه استان برای کمک به تحقق این مهم خبر داد و گفت: در قالب یک تفاهم نامه نقش دستگاه های ذیربط در این خصوص مشخص و این سایت در سال 1400 فعال شود.

آقازاده همچنین تاکید کرد که استان مرکزی علیرغم بضاعت محدودی که در اختیار دارد، آماده حمایت برای رفع مشکلات حوزه دامپزشکی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز