فعالیت محیط بانان نباید محدود به حوزه شکار و صید باشد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۱:۲۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۸۲۰۶
فعالیت محیط بانان نباید محدود به حوزه شکار و صید باشد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با محیط بانان پارک ملی دنا در پاسگاه محیط بانی میمند گفت : اصل حفاظت از زیستگاه ست اگر از بین رود به تبع از آن حیات وحش هم از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در ادامه سلسله دیدارهای حضوری و چهره به چهره مدیرکل , معاونین ، حراست و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با محیط بانان در مناطق و پاسگاه ها ،  این باردومین نشست مسئولین ستادی محیط زیست با محیط بانان و مسئولین اجرایی در پاسگاه محیط بانی میمند در پارک ملی دنا برگزار شد .

براساس این گزارش سید اسدالله هاشمی در این دیدار گفت : امروزه محیط زیست کشور ما با نامهربانی هایی روبه رو شده که همکاری و تلاش شبانه روزی همه اقشار جامعه را می طلبد و در این بین محیطبانان در خط مقدم دفاع از تنوع زیستی کشور هستند که اقدامات ارزشمندی را در حفاظت محیط زیست این مرز و بوم انجام می دهند.

 هاشمی ضمن اشاره به جایگاه والا و نقش حیاتی محیط بانان در پایش محیط زیست گفت : فعالیت محیط بانان نباید محدود به حوزه شکار و صید باشد ، نقش والای آنان در حفظ محیط زیست و جلوگیری از نابودی زیستگاه ها، با پایش مناطق تکمیل خواهد شد.

وی افزود: محیط بانان ضابطین خاص دادگستری هستند می طلبد ، قاطعانه قبل از هر اقدامی جلوی تخلف را بگیرند.

وی با اشاره به تنوع زیستی بالای استان افزود: محیط بانان خدوم با کار و تلاش صادقانه و شبانه روزی از این نعمت گرانبها و سرمایه ارزشمند با وجود مشکلات و کمبودهای موجود حفاظت می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه محیط بانان ویترین و بازوی توانمند این سازمان هستند، گفت: در این راستا باید به صورت کمی و کیفی محیط بانان کشور تقویت شوند و ما در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

هاشمی حمایت هر چه بیشتر از حقوق محیط بانان و تامین هزینه های معیشتی و خدماتی آنان توسط مسئولین ذیربط را خواستار شد و اظهار داشت: ما نیز در استان همه تلاشمان را خواهیم نمود تا مشکلات پیش روی محیط بانان را برطرف نماییم.

در این دیدار صمیمی محیط بانان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود را با مدیرکل حفاظت محیط زیست در میان گذاشتند .

 

نظر شما