رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

چهار شهرستان استان مرکزی رنگ آبی به خود گرفتند

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۰۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۱۳۸۹
چهار شهرستان استان مرکزی رنگ آبی به خود گرفتند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی اراک گفت: چهار شهرستان استان مرکزی در وضعیت آبی ویروس کرونا قرار گرفته است اما این مهم به معنای رفع شدن خطر بازگشت مجدد بحران نیست.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد  جمالیان افزود: شهرستان‌های محلات، شازند، تفرش، زرندیه در استان مرکزی به وضعیت آبی رسیدند و هشت شهر دیگر استان در موقعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت: طبق آخرین رده‌بندی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های ساوه، خمین، خنداب، دلیجان، کمیجان، آشتیان، فراهان و اراک در وضعیت زرد کرونا هستند و با کمترین سهل‌انگاری ممکن است موقعیت متزلزل و شکننده آن‌ها برگردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی  اراک گفت: تجربه یک سال گذشته به خصوص ماه‌های اردیبهشت تا مرداد ماه نشان داد که  هرگاه  رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کمرنگ شده ،کرونا با سرعت و وسعت بیشتری  تاخته است.

دکتر جمالیان افزود: با همکاری مردم و مسئولان و اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه، بسیج و هلال احمر ویروس کووید ۱۹ کاهش یافته است.

وی گفت: اگرچه بخش‌هایی از استان شرایط آبی بیماری را تجربه می‌کند اما باید همچنان مجالس، مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و البته رفت و آمدهای مکرر که مهم‌ترین مکان‌های انتقال کرونا است کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی  اراک گفت: به خاطر حفظ شرایط و وضعیت موجود و فعلی البته حفظ جان و سلامتی، همچنان پروتکل‌های بهداشتی تا رسیدن به واکسن البته قابل اطمینان از نظر وزارت بهداشت باید رعایت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز