بازگشایی مدارس با تصمیم ستاد ملی کرونا از بهمن

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۹:۰۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۱۶۵۹
بازگشایی مدارس با تصمیم ستاد ملی کرونا از بهمن
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، مدارس برای دایر شدن کلاس‌های پایه اول و دوم ابتدایی از اول بهمن در خراسان جنوبی بازگشایی می‌شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان جلسه شورای آموزش و پرورش بدون اعلام اینکه کلاس‌های حضوری اجباری هستند یا اختیاری گفت: علاوه بر آن، مدارس زیر ۵۰نفر جمعیت و همچنین دروس کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش با حداکثر ۱۰دانش آموز و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود.

واقعی در ادامه اشاره‌ای به طرح ملی آبا (آشتی با آموزش) کرد و افزود: در این طرح برای ۱۴۰دانش آموز بازمانده از تحصیل، کلاس‌های اقماری تشکیل خواهد شد تا عدالت آموزشی رعایت شود وهمه دانش آموزان از حداقل آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ۱۸هزار و ۲۹دانش آموز استان دسترسی به شبکه شاد ندارند گفت: با اجرای طرح هدایت از ظرفیت کمک‌های دستگاه‌ها و نهاد و خیران برای تامین گوشی و تبلت دانش آموزان استفاده خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: امروز در دنیا کسانی موفقند که بتوانند ایده هایشان را به فروش برسانند، لذا باید با وجود نیرو‌های خلاق استان این خطه را به عنوان الگویی برای فروش ایده معرفی کنیم، چرا که ایده‌های نوآورانه بر اساس افکار برتر باعث شکل گیری جامعه‌ای پویا خواهند شد.

در این جلسه با اهداء حکمی به امضای وزیر آموزش و پرورش، آقای ملانوری به سمت رئیس شورای آموزش و پرورش استان منصوب و از اعضای شورای آموزش و پرورش استان قدردانی شد.

 

نظر شما