سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان :

ساختار قامت زنان و دختران در ۶۰ روستای استان مرکزی سنجش شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۴:۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹۲
ساختار قامت زنان و دختران  در ۶۰ روستای استان مرکزی سنجش شد
سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ساختار قامت زنان و دختران روستایی ۶۰ روستای این استان در راستای ابلاغ طرح کشوری سلامت اسکلتی بانوان سنجش شد.

به گزارش برنا از اراک، مهین علی‌بخشی افزود: این طرح ملی از سه سال گذشته در کشور و استان مرکزی کلید خورده و در این مدت ساختار قامتی یک‌هزار و ۲۷۰ نفر از زنان و دختران روستاییتمامی شهرستان‌های استان به طور کامل عملیاتی و بررسی شده  است.


وی بیان کرد: موارد سنجش و ماموریت‌های تکلیفی این طرح شامل ارزیابی شصت کج، افتادگی شانه، پای پرانتزی، کایفوز (پشت گرد) ، لردوز (پشت گود)، سر به جلو، کف پای صاف در دختران و زنان روستایی است که با حضور ۲۰ کارشناس ارشد تربیت بدنی در حوزه آسیب شناسی و حرکت‌های اصلاحی و فیزیولوژی در مناطق هدف بررسی می‌شود.

وی توضیح داد: مهمترین عارضه شناسایی شده در قالب طرح مذکور شصت کج و پای پرانتزی   بوده که اطلاع‌رسانی و اقدام‌های لازم اصلاحی و کمک به رفع این ناهنجاری قامتی صورت گرفته است.
سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان امسال تفاهم‌نامه ای را با فدارسیون ورزش‌های همگانی کشور در راستای طرح آموزش و توانمندسازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس برای اجرای مطلوب‌تر طرح سنجش قامتی زنان و دختران روستایی امضا کرده و این مهم به استان‌ها از جمله استان مرکزی نیز ابلاغ شده است.
علی بخشی اظهار داشت: ارتقای تندرستی و نشاط زنان از طریق ورزش، بالا بردن توان و بهره‌وری منابع انسانی، افزایش شمار شرکت کنندگان در طرح سنجش قامت زنان و دختران روستایی، پیشگیری دقیق ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی و توانمندسازی کیفی مربیان از مهمترین اهداف این طرح است.
وی عنوان کرد: ۲ دوره آموزشی به شکل تئوری و عملی برای ۲۵ نفر از مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس استان مرکزی در راستای این تفاهم‌نامه و اجرای مطلوب این طرح، از ابتدای بهمن ماه امسال تاکنون در بازه زمانی ۶ روزه برگزار شده است.
سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: سنجش قامتی زنان و دختران روستایی ۶۰ روستای دیگر استان مرکزی در دستور کار است که امید می‌رود شرایط کرونا به‌گونه ای نشود که اختلالی در روند اجرای طرح ایجاد کند و این طرح با بهترین کیفیت اجرا شود.
علی بخشی گفت: ناظر اجرای این طرح در استان‌ها بر عهده معاونت ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز