میزان بروز تجمعی کرونا در خراسان جنوبی بالاتر از شاخص کشوری است

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۹:۲۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۶۸۴۳
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا: روند افزایش آرامی در موارد مثبت و بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی شاهدیم.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خصوص آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا در خراسان جنوبی گفت: میزان بروز تجمعی این ویروس در استان هزار و ۸۵۷ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که نسبت به شاخص کشوری که هزار و ۷۶۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است ۸۸ واحد بالاتر است.

شریف زاده افزود: نسبت مرگ و میر در استان ۴.۹ درصد و شاخص کشوری ۳.۹ درصد که یک درصد نسبت به شاخص کشوری بالاتریم. میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان ۹۰.۵ در صد هزار نفر جمعیت که نسبت به شاخص کشوری ۶۹.۲ در صد هزار نفر جمعیت است ۲۱.۳ واحد بالاتریم.

وی در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۴۲۸ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه‌ی اول، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۲۴۷ در رتبه دوم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۲ هزارو ۱۸۹ در رتبه سوم، شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۷۶ در رتبه چهارم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۳۵ در رتبه پنجم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی هزارو ۸۴۵ در رتبه ششم، شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی هزارو در رتبه هفتم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۹۸ در رتبه هشتم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی هزارو ۲۸۵ در رتبه نهم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی هزار و۲۷۶ در رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۱۰ در رتبه یازدهم قرار دارد.

شریف زاده افزود: ۷ شهرستان خراسان جنوبی میزان بروز تجمعی آن‌ها از شاخص کشوری بالاتر و تنها ۴ شهرستان خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان میزان بروز تجمعیشان از شاخص کشوری پایین‌تر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: روند پیش بینی بر اساس هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که یک روند افزایش آرامی در موارد مثبت و بستری در بیمارستان‌های سطح استان شاهدیم و شهرستان قاین در دو هفته‌ی اخیر بالاترین میزان بروز موارد جدید را در استان داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز