۶۳ درصد دانش‌آموزان کشور قد و وزن طبیعی دارند

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۰:۳۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۸۱۴۲
۶۳ درصد دانش‌آموزان کشور قد و وزن طبیعی دارند
بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز دختر و پسر در کشور قد و وزن طبیعی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛معاون فعالیت‌ها و فضای ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در اجرای طرح کنترل وزن و چاقی با عنوان کوچ پس از غربالگری ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در کشور (حدود ۶۳ درصد) قد و وزن طبیعی دارند.

حمیدرضا صائبی در بازدید از روند اجرای طرح کوچ مدارس در یاسوج افزود: ۳۱ درصد دانش آموزان اضافه وزن و ۶ درصد نیز لاغر و یا خیلی لاغر هستند.

وی بااشاره به آغاز کنترل وزن و چاقی از ۲۷ مهرماه در مدارس اظهار داشت: با اجرای برنامه‌های تغذیه مناسب و ورزش، سالانه ۳ درصد وزن دانش‌آموزانی که اضافه وزن دارند کاهش می‌یابد.

معاون فعالیت‌ها و فضا‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طرح غربالگری با مشارکت ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی، مربیان بهداشت و مراقبین سلامت انجام شد.

۶۳ درصد دانش‌آموزان کشور قد و وزن طبیعی دارندوی ادامه داد: مرحله دوم اجرای این طرح برای بررسی پیشرفت آن از یکم اسفندماه آغاز می‌شود.

صائبی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی در سال تحصیلی جاری هزینه المپیاد‌های ورزشی به تجهیز ۳۸۰ کلاس درس تربیت بدنی اختصاص یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در این استان ۶۴ درصد دانش آموزپسر و ۷۱ درصد دختران دارای وزن طبیعی هستند.

سیده فریبا حسینی افزود: ۱۹ درصد پسران و ۱۷ درصد دختران اضافه وزن دارند و میزان لاغری پسران ۴ و دختران ۳ درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز