اجرای طرح ملی همیار مادر و کودک در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۴:۵۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۸۹۲۹
اجرای طرح ملی همیار مادر و کودک در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح ملی همیار مادر و کودک درسه محله حاشیه نشین شهرستان بویراحمد این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛یزدان صیادی با اعلام این خبر افزود:این طرح با هدف ارتقا سلامت روانی و اجتماعی مادران باردار در معرض آسیب و کودکان آنها و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های روانی و اجتماعی  آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح امسال بصورت پایلوت از اول دی ماه درسه محله حاشیه نشین شهرستان بویراحمد، سرابتاوه ، بلهزار، مادوان  در حال اجراست، افزود: در اجرای این طرح آموزش های بهداشت روان بر اساس نظریه دلبستگی با هدف ارتقا تحول بهینه روابط مادر و کودک، کاهش آسیب های اجتماعی احتمالی در آینده به واسطه تسهیل دلبستگی ایمن در کودکان و بهبود روابط مراقبتی اولیه در خانواده های در معرض خطر ارایه خواهد شد.

معاون بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد با ذکر اینکه جامعه هدف این طرح مادران در معرض آسیب نظیر مادران باردار مناطق کم برخوردار ، دارای فرزند معلول ، فرزندان دارای اختلالات فراگیر رشدی یا دارای همسر بیمار اعتیاد هستند، تاکید کرد: این مادران از طریق موسسات همکار مجری طرح شناسایی و در طول دوره بارداری آموزش های لازم را دریافت خواهند کرد.

صیادی با ذکر اینکه این آموزش ها به دلیل شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی به مادران ارایه می شود، یادآور شد: همچنین به مادران مشارکت کننده در طرح که شامل   هشت تا ۱۰ جلسه آموزش مفاهیم دلسبتگی ایمن بوده، بسته تشویقی به منظور مشارکت و ایجاد انگیزه در آنها اهدا خواهد شد.

به گفته وی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در سه مرحله پیش از تولد و دوران جنینی، بدو تولد تا یک سالگی و از یک تا سه سالگی اجرا و مرحله نخست آن از امروز آغاز شد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد  بهزیستی استان نحوه شناسایی مادران باردار در این طرح را از طریق تسهیل گران جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز