افراد با گروه خونی O منفی به انتقال خون بوشهر مراجعه کنند

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۳:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۳۹۶۶۳
افراد با گروه خونی O منفی به انتقال خون بوشهر مراجعه کنند
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: دارندگان همه گروه‌های خونی به ویژه O منفی برای اهدا به پایگاه‌های اهدای خون این استان مراجعه کنند.

به گزارش برنا؛ نرگس عبیدی، مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به نیاز خونی بیمارستان‌های استان بوشهر انتظار می‌رود افرادی که دارای گروه‌ خونی O منفی هستند و احساس می‌کنند می‌توانند خون اهدا کنند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

او بیان کرد: البته از آنجایی که روزانه افراد ثابتی وجود دارند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، نیاز به اهدای خون همیشگی است و انتظار می‌رود مردم نوع دوست استان نسبت به اهدا مداوم خون برای تامین نیاز بیمارستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه هر اهدا خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، شهروندان بوشهری در این شرایط برای اهدای خون که یک کار ضروری است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های خون‌گیری این سازمان مراجعه کنند.

عبیدی تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌رود.

او یادآور شد: در استان بوشهر علاوه بر ۴۰۰ بیمار تالاسمی که بطور مستمر نیاز به خون دارند، بصورت موردی هم روزانه شمار نیازمندان به خون بالا است.

نظر شما