معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور:

۶ مدرسه در شهرستان دنا بر اثر زلزله نیازمند تخریب و بازسازی کامل هستند

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۲:۵۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۹۷۶۲
۶ مدرسه در شهرستان دنا بر اثر زلزله نیازمند تخریب و بازسازی کامل هستند
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد در حوزه شهرستان دنا حدود ۱۶۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی وجود دارد که از این تعداد حدود ۶ مدرسه بر اثر زلزله نیازمند تخریب و بازسازی کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛داریوش ورناصری با بیان اینکه این مدارس قدیمی هستند و ساخت آنها به دهه ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ بازمی گردد، اظهار کرد: این مدارس فرسوده بودند که در دستور کارهای قبلی سازمان نوسازی کشور برای بازسازی نیز بودند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه این مدارس به علت قدمت، آسیب‌پذیری بیشتری داشتند در مورد وضعیت سایر مدارس گفت: تعدادی از مدارس خوشبختانه هیچ آسیبی ندیدند. در واقع بیشتر مدارس فاقد آسیب جدی بودند، اما چند مدرسه که در کانون زلزله بودند به تعمیرات و مرمت نیاز دارند.

ورناصری در مورد بازدید از همه مدارس آسیب دیده گفت: به دلیل اینکه دیروز شرایط جوی خیلی خراب بود، چند تیم و گروه تشکیل دادیم که در شهر سی سخت 15 مدسه و در روستاهای اطراف از تعدادی مدارس بازدید داشتیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در مورد میزان برآورد ریالی از خسارت گفت: هنوز برآورده ریالی انجام نشده است، انشالله ظرف یکی دو روز آینده جزئیات کامل برآورد اعلام خواهد شد.

ورناصری در مورد زمان آماده شدن این مدارس برای سال تحصیلی 1400 در صورت حضوری بودن دانش آموزان اظهار کرد: در کنار برخی از مدارس که بر اثر زلزله باید تخریب شوند، مدرسه در حال ساخت داشتیم که با آماده شدن این مدارس نوساز مشکل نیاز به فضای آموزشی برطرف خواهد شد و قطعاً برای مهرماه مشکلی از نظر فضای آموزشی نخواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز