نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:

مردم و مسئولان باید مردم زلزله زده سی سخت را درک کنند

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۶:۵۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۹۸۲۵
مردم و  مسئولان باید مردم زلزله زده سی سخت را درک کنند
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مردم شریف سی سخت مشکلاتی دارند و نیازمند حمایت هستند، گفت: هر چند مسئولان در ساعات اولیه حضور پیدا کردند و کارهای ارزشمندی در حال انجام است، ولی در این شرایط هم مردم و هم مسئولان باید مردم را درک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه های کوتاه نماز جمعه شهر یاسوج که به صورت محدود برگزار شد ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: گرامی داشت، بزرگی و رشادت انسان به تقوا و دارایی، سرمایه و وزن انسان به تقوا، اخلاق و معنویت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: اگر انسان تقوا، اخلاق، خضوع و فروتنی داشت وزن پیدا می کند و نزد پروردگار گرامی خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر کسی از حرام خدا گریزان بود و خود را مزین به اخلاق الهی، تربیت دینی و واجبات خداوند و تفکر و رفتار او بوی خدا و معنویت و اسلام بدهد، این انسان برجسته خواهد شد.

آیت الله حسینی برخی اخلاق و رفتار آنها غیر اسلامی بوده و بوی اسلامی نمی دهد و زندگی شخصی، اجتماعی و رفتارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها بوی معنویت و اسلام ندارد و می توان گفت این انسان از مقام انسانی ساقط شده است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انسانی که مراقب اخلاق و رفتار خود بوده و زیر پرچم اسلام قرار گیرد، انسان رشد یافته ای محسوب می شود و از مقام حیوانی به عالم انسانی راه یافته است.

وی در خطبه دوم ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: امیر المومنین (علیه السلام) فرمود «هرکس گناه، خطا و معصیتش زیاد شد، حیای او کم می شود، هرکس حیای او کم شد، قلبش می میرد و کسی که قلب او مرد، وارد آتش دوزخ می شود».

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انجام واجبات و ترک محرمات به قلب انسان حیات می بخشد، اظهار کرد: بی تقوایی، گناه و معصیت انسان را تبدیل به حیوان می کند و از مقام انسانی به زمین می زند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیرمقدم به فرزند مرحوم حضرت آیت الله مصباح یزدی که در این آئین حضور داشت، گفت: شان مجاهدان در راه خدا و علمای ما بسیار بلند و رفیع است. 

وی ابراز داشت: انسان های مومن و اهل ایمان در پیشگاه خداوند دارای جایگاه ارزشمندی هستند و خداوند توجه ویژه ای به علمای شیعه دارد.

آیت الله حسینی یادآور شد: جایگاه انسان های برجسته، خادم دین، شیعه و کشور، خادم عزت و استقلال ملت و انسان هایی که در مسیر استقلال کشور رنج کشیدند، نزد پروردگار متعال بسیا بالا و ارزشمند است.

امام جمعه یاسوج به حادثه غمبار و خسارت بار زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر سی سخت و خسارت های سنگینی که به بار آورد اشاره کرد و گفت: زلزله بسیار شدید بود که در یاسوج و کل استان احساس شد، ولی خسارت سنگینی در شهر سی سخت به بار آورد که نگران کننده است.

وی تاکید کرد: حدود 400 منزل مسکونی به طور کلی تخریب شده و قابل سکونت نیست و حدود 900 منزل ترک خوردگی داشته و نیازمند تعمیر هستند.

آیت الله حسینی تصریح کرد: اتفاقی که برای مردم سی سخت در هوای سرد بارانی و برفی رخ داد، همه مردم را نگران و غمگین کرد که زن و فرزندان آنها در این شرایط سخت حادثه زلزله مشقت های بسیاری را متحمل می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در این حادثه دلخراش با مردم سی سخت همدردی کنیم و هر کس به اندازه وسع، به مردم زلزله زده کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مردم شریف سی سخت مشکلاتی دارند و نیازمند حمایت هستند، گفت: هر چند مسئولان در ساعات اولیه حضور پیدا کردند و کارهای ارزشمندی در حال انجام است، ولی در این شرایط هم مردم و هم مسئولان باید مردم را درک کنند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه کار امدادرسانی در حال انجام بوده و دستگاه ها در حد توان در حال انجام وظیفه هستند، ادامه داد: مردم استان نیز می توانند در حد توان وسایل گرمایشی، پخت غذای گرم و در زمینه مایحتاج ضروری همکاری لازم را داشته باشند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: این افراد هم وطن، شیعه و انسان هستند و باید جهت کاهش رنج و آلام مردم زلزله زده تلاش کنیم.

گفتنی است با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان بویراحمد، نماز جمعه شهر یاسوج لغو شده بود ولی با توجه به برگزاری محدود مراسم گرامی داشت آیات عظام آیت الله مصباح یزدی (ره)، آیت الله محمد یزدی (ره) و دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده و نزدیکی زمان مراسم به اذان ظهر، نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج اقامه شد.

 

نظر شما