استاندار مرکزی:

کشور در معرض یک همه گیری گسترده دیگر است / رعایت پروتکل های بهداشتی هر روز کمتر می شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۲:۴۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۰۲۴۲
کشور در معرض یک همه گیری گسترده دیگر است / رعایت پروتکل های بهداشتی هر روز کمتر می شود
استاندار مرکزی گفت: در معرض یک همه‌گیری گسترده قرار گرفته ایم و استان ها در حال تغییر رنگ و وضعیت کرونایی هستند.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: اخبار و پیش بینی ها حاکی از آن است که متاسفانه استان مرکزی و کشور در معرض یک همه گیری گسترده دیگر است. در همین لحظه خوزستان قرمز شده است و استان های همجوار آن نیز در حال تغییر رنگ و تبدیل شدن به رنگ نارنجی هستند.

وی تصریح کرد: اینکه در آستانه سال نو پیک چهارم رقم بخورد، شرایط سختی را ایجاد می کند، گزارش ها حاکی از آن است که رعایت مردم در اماکن عمومی از نظر استفاده از ماسک و پروتکل های بهداشتی هر روز کمتر می شود، بویژه در سوپرمارکت ها، نانوایی ها، دفاتر پیشخوان، جایگاه سوختگیری، مطب و مراکز خرید که خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

استاندار مرکزی گفت: تا یک ماه پیش رعایت پروتکل ها در سطح خوبی بود، اما الان به ۶۰ درصد رسیده ایم، پس لازم است برای وارد نشدن به پیک چهارم که قطعا برخی محدودیت ها و تعطیلی ها را به دنبال خواهد داشت، مردم به مانند گذشته پروتکل های بهداشتی با جدیت رعایت کنند و عادی انگاری نداشته باشند تا وارد شرایط سخت و محدودیت های شدید نشویم.

وی تصریح کرد: تا پایان سال محدودیت های تردد خودرویی حتی در شهرهای آبی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه خواهد داشت و پلیس اعمال قانون می کند، در حال حاضر در استان هر شب بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ جریمه توسط دوربین های نظارتی و ثبت تخلف اعمال می شود.

آقازاده با بیان اینکه فرمانداران و ستادهای شهرستان کاملا هماهنگ با ستاد استانی عمل کنند، گفت: فرمانداران اختیار لازم را دارند، شرایط بسیار حساس است و مسئولان ارشد شهرستان، باید در روزهای پایانی سال تلاش کنند که موارد بهداشتی و کنترلی را شخصا پیگیری کنند و هر زمان که نیاز بود به سرعت تصمیم گیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر رنگ شهرستان عوض شد بلافاصله و هوشمند دستورالعمل ها را اجرایی کنند، افزود: فرمانداران در اماکنی چون آرامستان ها و روز بازارها نظارت دقیق داشته باشند و اگر شهرداری توان نظارت و برخورد در روزبازارها را ندارد اجازه برگزاری ندهند، قطعا تمایل به تعطیلی ندارم، اما جان و سلامت مردم درگیر است و باید انتخابی سخت داشته باشیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: آرامستان ها در گزارش امروز یکی از نقاط پر تررد و کم توجه به پرتکل های بهداشتی اعلام شد و باید شهرداری در این مناطق نظارت داشته باشد. فرمانداران بویژه در شهرهای بزرگ مانند اراک و ساوه نیز باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشند.

وی اضافه کرد: با همه امکانات و اختیارات روزهای، پایانی سال را باید تحت کنترل و نظارت داشته باشیم. در بهمن ماه روزانه ۶۰ مبتلا داشتیم و ۴۰ نفر را از دست دادیم که البته با توجه به شرایط دی ماه و آذرماه وضعیت از نظر فوتی بهبود یافته و باید تلاش کنیم که حداقل وضعیت استان را ثابت نگه داریم.

 

نظر شما