همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان؛

آزادی ۲۲ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۶:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۰۴۴۱
آزادی ۲۲ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد
رئیس سازمان زندان‌های کشور از آزادسازی ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمد مهدی حاج محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع بدهی این 22 زندانی، 5 میلیارد و 753‪ میلیون تومان بود که 61 درصد این بدهی با تلاش شورای حل اختلاف و مددکاران بخشوده و بخش دیگر این بدهی ها توسط ستاد دیه استان بخشیده شد.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری 11 میلیارد تومان از طرف ستاد اجرایی حضرت امام برای آزادسازی زندانیان کم بضاعت کمک خواهد شد، اذعان داشت: شایسته است از همکاران محترم در مجموعه زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد، شورای امنیت و ستاد دیه استان که در راستای متقاعد سازی طلبکاران و فراهم نمودن زمینه آزادی این 22 نفر تلاش کردند قدردانی نماییم.

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: زندگـی اجتماعی نیازمند امنیت اسـت، امنیتی کـه ضامن فعالیتهای سـازنده اجتماعـی اسـت.

وی اظهار داشت: امنیـت خـود بـه خـود پدیـد نمی‌آید؛ چراکـه در اجتمـاع افرادی هسـتند کـه ایـن نعمـت را نادیده گرفته با تخطی از عهد خود موجب تزلزل امنیت اجتماعی می شوند که بـرای جلوگیـری از این عدم پایبندی به تعهدات، زنـدان نقش نگهداری، کنتـرل و هدایت افراد را به عهده دارد تـا اجتمـاع بتوانـد بـا امنیـت و سلامتی راه رشـد و بالندگـی را طـی نمایـد.

حاج‌محمدی با اشاره به آیه شریفه « وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ کانَ مَسئُولـاً » تاکید داشت: همه ما موظف به مراقبت و نظارت بر تعهدات خود و دیگران هستیم. اما امروز با آزادسازی این زندانیان تلاش نمودیم تا در راستای احیای ارزش‌های انسانی و اسلامی و ترویج فرهنگ بخشش گام برداریم.

در حاشیه این آیین 2 زندانی محکوم به قصاص با تلاش و پیگیری شورای حل اختلاف شعبه 9 کهگیلویه و بویراحمد و کسب رضایت اولیای دم بخشوده شدند.

 

 

نظر شما